Annons

Tips på klädesfotografering sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

gost

Aktiv medlem
Har ni några bra tips på hur man tar bilder som dessa:





Funderar på om man kan fylla kläderna med plastpåsar som blåses upp och sedan ordna böjda armar med lite grövre ståltråd.

Andra tips och idéer?
 

gost

Aktiv medlem
Det är väldigt många lädesplagg som skall fotograferas så att ha en levande modell är mer eller mindre uteslutet.
 

ChiPs

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Måla en skyltdocka blå?
Kanske inte så bra ide då dockan kommer skymma kragar, huvor insidan på ärmarna osv. Isf bättre med genomskinlig plast.
Tror nog mer på att puffa upp dem med ngt men jag vet inte vad då jag aldrig försökt.
Vet att jag sett ngn tråd om ämnet här förrut.
 

gost

Aktiv medlem
wildnature skrev:
Är själv på jakt efter skyltdocka / torso för klädfotografering och hittade denna sida, http://www.havel.se/index.html tex en genomskinlig torso på stativ skulle nog uppnå den effekt du vill ha.
Precis, ett genomskinligt torso hade varit bra. Frågan är bara hur man då gör med armarna för att få dom att vara utsträckta. Det kanske räcker med att man fyller dom med plast och lite ståltråd/hönsnät.
 

wildnature

Avslutat medlemskap
gost skrev:
Precis, ett genomskinligt torso hade varit bra. Frågan är bara hur man då gör med armarna för att få dom att vara utsträckta. Det kanske räcker med att man fyller dom med plast och lite ståltråd/hönsnät.
tror det finns torso både med och utan armar, har bokat in ett möte med dom nästa vecka, ska titta närmare på vad de kan erbjuda för lösningar.
 
ANNONS