Annons

Pepparkakshusfototävling - priser att vinna

Produkter
(logga in för att koppla)

Eeros

Aktiv medlem
Så är det dags för julbak igen. Nu kan du vinna fina priser med ditt pepparkakshus. Jag utlyser en pepparkakshus-bildtävling i denna forum. Som pris skänker jag min bärbara 2,5" håddiskkabinett med 60 GB hårddisk i. Inklusive USB-sladd. Inklusive paketering och porto inom Sverige.

Om det finns fler som vill skänka priser, så är det hyvens. Observera att om du vill skänka ett pris, så måste du också stå för portokostnaden när du postar priset till vinnaren. Om du skänker ett pris till ett värde över 100 kr, får du också en möjlighet att ingå i juryn. Vill du då utnyttja din rätt att ingå i juryn, så kan du därmed förstås inte deltaga i själva tävlingen. Högst 6 jurymedlemmar förutom mig, först till kvarn gäller.

Bidragen postas rätt och slätt till denna tråd. Det pris jag skänkt går till bästa fotot på pepparkakshus. Får vi in fler priser kommer vi att ha en till kategori; det bästa pepparkakshuset.

Kategori "Bästa bilden på pepparkakshus": Du får fota en bild på vilket pepparkakshus som helst, din egen, din mammas, en som du hittat i en butik eller vad som helst. Enda villkoret är att det är du som fotat den.

Kategori "Bästa pepparkakshuset": För att delta även i denna kategori måste du, förutom att ha fotat bilden, även ha byggt pepparkakshuset. Priset är avhängit att någon skänker ett pris.

När du postar ditt inlägg, nämn i vilka kategorier du vill delta. Högst tre bilder per deltagare.

Mycket nöje!
-Eero
 

Eeros

Aktiv medlem
Ända fram till nyårsafton kan ni sända in era bidrag.

Är det någon som vill skänka ett pris, så är det önskvärt att priset är något som vem som helst kan använda, oavsett vilket kameramärke de har i sin fotoväska. Litteratur är bra exempel på sådant.
 

Eeros

Aktiv medlem
Oj, det var då inte direkt någon rusning till att delta i tävlingen. :D Jag som trodde att det fanns några tävlingsmänniskor här.
 

mannbro

Aktiv medlem
Is i magen, Eero!

Det kommer nog bidrag när glögghalten i blodet börjar öka i takt med att vi närmar oss julen :)
 

Eeros

Aktiv medlem
perstromgren skrev:
... vi har ju ingen detaljplan ännu! Ännu mindre bygglov och ritningar! Lugn.

Per.
Roligt att höra, jag som var rädd att min bärbara hårddisk skulle förfaras av malen i garderoben. Då är det mycket roligare att glädja någon som har verklig behov av den.

Btw, vi har fått ett till pris, en blixtdiffusor som ska fungera på alla externa blixtar och det är Robin Gyllander Larsson som ställer upp med den. Därmed kvalificerar han till att få ingå i den ärevördiga juryn som utser vinnarna i vår eminenta tävling.

Så nu finns det alltså två vinster som ska delas av (hittills) två intressenter som ämnar att deltaga i tävlingen. ;)
 

JAfoto

Aktiv medlem
Intressant detta!

Hade planer på att bygga ett "pepperkakshus" och nu finns det ju ännu en anledning till att genomföra det. Kommer isf bli nästa helg bygget sker eftersom att det är massa tentor och skit som ska betas av först :(

Men ska bli kul det här! :D
 

AFJ

Aktiv medlem
Sitter här hemma och tar igen mig efter gårdagens julbord med tillbehör....

Så, jag har väl inget bättre för mig än att bryta isen och slänga upp en bild på ett pepparkakshus.

Det är taget 2006 och modellen är det föga spännande Anna-huset, troligen Sveriges vanligaste hus! :)

Canon 400D, Tamron 90, 1/200 f2.8, ISO 400.

Är inte helt nöjd med bakgrunde, (vägg och stolar syns) skall se om jag kan få till en bättre bild i år, men denna får duga tills vidare.

God Jul på er allihopa!

Anders
 

Bilagor

Senast ändrad:

AFJ

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Är det tillåtet att posta bilder av byggnationer från tidigare år?
Sorry om jag bröt mot någon regel men jag tänkte aldrig i de termerna och något uttryckligt om saken står ju inte i uppropet, eller?

Med tanke på antalet tävlingsbidrag hittills kanske man kan få dispens! :)

Om inte, så får ni gärna bortse från mitt inlägg, ville bara sparka igång det hela.

God Jul!

Anders
 

Graylingman

Aktiv medlem
Jag undrade bara eftersom jag inte byggt eller kommer att bygga nåt i år. Däremot kanske jag kan gräva fram nån bild från tidigare år...
 

Eeros

Aktiv medlem
WFS) (Graylingman skrev:
Är det tillåtet att posta bilder av byggnationer från tidigare år?
Jodå, det är tillåtet, bara det är du som har tagit bilden. Det är alltså det enda kravet för att tävla om bästa bilden.

För att dessutom tävla om bästa/finaste pepparkakshuset, så måste du, förutom att ha tagit bilden, även ha bakat huset själv.
 

RG

Avslutat medlemskap
Eeros skrev:
Roligt att höra, jag som var rädd att min bärbara hårddisk skulle förfaras av malen i garderoben. Då är det mycket roligare att glädja någon som har verklig behov av den.

Btw, vi har fått ett till pris, en blixtdiffusor som ska fungera på alla externa blixtar och det är Robin Gyllander Larsson som ställer upp med den. Därmed kvalificerar han till att få ingå i den ärevördiga juryn som utser vinnarna i vår eminenta tävling.

Så nu finns det alltså två vinster som ska delas av (hittills) två intressenter som ämnar att deltaga i tävlingen. ;)
Den passar bara pop up det måste blivit fel i kommunikationen.
 
ANNONS