Annons

fotoutbildning

Produkter
(logga in för att koppla)

arthur

Ny medlem
jag har under en tid fotograferat och tycker det är en mycket trevlig hobby jag har inte haft någon möjlighet till någon foto utbildning men har ändå kommit åt mörkrumm då och då (är ingen expert på det). Nu är jag intresserad av att gå vidare och utbilda mig. till hösten tar jag studenten och vet inte vad jag skall göra förutom mina funderingar på att lära mig mer om foto.

är det någon som har något bra tips på en tex folkhögskola som jag kan läsa?
 

Kanadabalsam

Aktiv medlem
Jag själv har lärt mig en hel del genom många av de böcker som finns. Nu går det inte bara att läsa man måste praktisera också men har du tillgång till mörkrum som du skriver så kan du komma väldigt långt. Du kommer förmodligen då också stöta på tekniker som skolan inte lär ut.
 

jarup

Medlem
Kulturama (i Stockholm) har en tvåårig heltidsutbildning som är väldigt bred.

Nackdelen är att det inte är gratis, pengarna du kan få ut av CSN täcker bara en del.

Men annars är det en bra utbildning
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
jarup skrev:
Kulturama (i Stockholm) har en tvåårig heltidsutbildning som är väldigt bred.

Nackdelen är att det inte är gratis, pengarna du kan få ut av CSN täcker bara en del.

Men annars är det en bra utbildning
Kulturamas utbildning har lagts ner.
Efter detta år så är det finito.
 

linaphoto

Aktiv medlem
Nä, så är det inte. (Om inte du vet mer än jag..)
Jag går första året just nu, och vad vi hört så kommer antalet elever halveras kommande år, men utbildningen läggs inte ner.
 

linaphoto

Aktiv medlem
Jamen snälla nån! Läs den där tråden som du hänvisade till nyss! Ordentligt!

Den där artikeln är sedan 11 januari. Samma dag fick jag veta att halva min klass inte skulle få gå utbildningen. Men Skolverket gav med sig, och ett par dagar senare var det klartecken för samtliga antagna elever att få gå utbildningarna.

Det är ju skrattretande att du inte tror på mig, när jag säger att jag JUST NU GÅR KULTURAMAS FOTOLINJE, och VET att linjen inte kommer att läggas ner. Det som kommer att ske är att antalet platser skärs ner till nästa termin, inget annat.
 

jarup

Medlem
Jag var nyfiken på vilka lärare som jobbar kvar eftersom jag själv gick utbildningen för ett par år sen (gick ut våren 01, tror jag att det var) och då hörde jag att en del av lärarna jag hade eventuellt skulle sluta.
 

linaphoto

Aktiv medlem
NiklasD100 skrev:
Jag har aldrig sagt att jag inte tror dig. Jag bad om en kommentar till artikeln inget annat.
Droppa attityden och håll dig till ämnet.

eh??? tror inte jag lämnat ämnet överhuvudtaget. svarade bara på dina inlägg. nu lämnar jag däremot diskussionen med dig.
 

linaphoto

Aktiv medlem
johan j: nu när det finns gästböcker här på fotosidan kan vi ju ta diskussionen där, så att alla andra slipper såna interna angelägenheter. :)
 
fotoskolan

Hej!

just nu går jag på Stupendiums fotoskolan i GBG..1 1/2 års kurs bra skola med inriktning på reklam, etc med "digitalt mörkrum"(Mac dator etc..)intagning till hösten.

Lycka till
Lee
 
ANNONS