Annons

NY Canon D10 - bilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Synd att jag inte har en D60 att jämföra med. Men helt otroligt är det ju inte. Verkar väldigt tjock på höger sida om objektivet och därför namnet på vänster sida. Lite skumt, men spännande,
 

prinsen

Aktiv medlem
ser ut som en upphottad d60 tycker jag.
Ska bli intressant.
Jag ska på Canon info-möte den 3:je Mars.
Ska bli intressant att se om denna är med och vart i pris den kommer att hamna
 

Jeppe

Aktiv medlem
Hubba... Vilken skum form den hade... nästan inget hus på vänstersidan av gluggen.

Skulle tro att detta är den "billiga" modellen och att de även kommer att släppa en som bygger på 3:an...
 

Linmajon

Aktiv medlem
YES!! säger jag med. Jag är ganska säker på att bilderna är äkta. Kolla på nya strömbrytaren och de nya knapparna. Skulle bli väldigt förvånad om det är fejk.
Det som förvånar mig mest är att den verkar stå helt övergiven på ett stativ. Var är folkmassorna?
 

Malm

Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Det som förvånar mig mest är att den verkar stå helt övergiven på ett stativ. Var är folkmassorna?
Är inte det en liten hint om att allt kanske är som det ser ut? ;)

Det lär märkas, men det ser ju lovande ut (för er Canonfotografer... :)
 

Jeppe

Aktiv medlem
honkan skrev:
Släpps inte sånt här samtidigt världen över?
Det gör det ju.. iom. Internet ;)

Det är nog lite taktiskt av Canon, genom att "släppa" nyheten för att få upp intresset ännu mer inför PMA. Garanterat kommer alla foto/tekniktidningar att besöka Canons monter på PMA så fort de kan.
 

Linmajon

Aktiv medlem
Ja, man känner igen mönstret från tidigare släpp från Canon. Någon vecka innan 'läcker' lagom lite info ut. Det kan bli tumult runt Canons monter.
Nikon kontrar säkert med något.
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej det rasar formligen krig kring detta på http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1019


Det påstås både det ena o det andra.

Saken får nog inte sin lösning föränn Canon visar sakerna i Mars. Minns D30 o D60 ryktenra, det var helt otroligt att se fantasin och rykterna, Hänt i veckan osv är rena blekheterna och skämt i jämförelse och Expressen/Aftonbladet rena produktblad i jämförelse!

det skulle inte förvåna mig om inte Nikon också har nått att komma med, tingen går konsumeternas väg just nu.

Ser min D60 rasa i värde med kvadraten på tiden just nu ;-(


Roine
 

Camerans

Aktiv medlem
Det som förvånar mig mest är att den verkar stå helt övergiven på ett stativ. Var är folkmassorna?

Off searching desperately for the Nikon....

Duncan
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Bra fråga, eftersom mars är rätt tidigt på ett år wå inom samma år....

Dock borde du fortfarande titta på en beg D30, den ger klart valuta för pengarna. Den torde sjunka om ryktena är samma, en D60 kommer att störda (för att anknyta till airborn67 yrke...)

Dock kan en Canon aldrig bli för dyr, söker man billiga prylar, välj Nikon ;-)

Roine
 

Camerans

Aktiv medlem
Dock kan en Canon aldrig bli för dyr, söker man billiga prylar, välj Nikon ;-)

Forget it Roine, I'm not going to get into that battle:)

However, does anyone actually have any specs info on this camera? Did I miss those somewhere?

Duncan
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej Duncan

Tänkte mer på de som är villiga att betala närmare 100 000 SEK för en 1Ds, det är inte helt ok enligt mig.

Det behövs en serie kameror i 15000 kr klassen för att detta skall bli bra. Där är ju Nikon ledande, de har positionerat sig klart prisvärt.

Roine
 
ANNONS