Annons

Vattentätt påse/hus för vettig penning?

Produkter
(logga in för att koppla)

jofawe

Aktiv medlem
Hej, gjorde nyss en sökning på de här ewa-marine påsarna här på fotosidans forum men hittade inget som riktigt svarar på min fråga.

Jag har fått ett jobb att plåta på en fest som ska hållas i ett badhus (i Esboo, finland) och jag skulle nog säkra kameran för vatten genom någon form av vattenskydd.
Då min budget är strax över 0kr så vill jag ju ha det så billigt som möjligt (och även som smålänning haha).

Jag ska inte dyka med den och den bör kunna innehålla en D80 med batterigrepp, ett sigma 18-50 och en SB800.

Så, har någon något vettigt tips?

(och sen svar där det står att jag kan söka på samma fråga är tämligen onödigt för de ger inget och tar upp plats i databasen, bah!)

Tack på förhud ..
 

Anhill

Medlem
Ewa marine

Ewa marine gör bra påsar tillsystemkameror för c:a 1500:- kan vara lite knepiga att få tag på men om du surfar runt lite så lär du hitta en. Köp sedan till ett par kilo bly så att du inte måste dra ner kameran när du ska jobba.

Lycka till / Andreas
 

snap

Aktiv medlem
Det är inge problem att få tag på ewa marine påsar.
Ring o prata med Samuel på hegethornsfoto så ordnar han det 0380 10928
Agenturen för påsarna har www.molfo.se där kan du gå in o titta på deras produkter.
En annan matnyttig sida hittar du på www.resochdyk.nu
ps jag har precis köpt en påse till min 5D.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Konsumkasse

Är du rädd för skvätt är det väl bara att att tejpa fast en plastpåse över objektivet och över kameran. Är du rädd för kondens i den fuktiga miljön får du köpa ett överdrag typ EWA-marin eller dyrare! Tror inte någon vågar att ge dig råd att chansa, men jag skulle definitivt ha kört på hemmagjort vattenskydd. Lite plastpåsar och silvertejp fixar det mesta!!!
 

Anhill

Medlem
Aklimatisera kameran

Gjorde ett klurigt jobb för några år sedan. Bastu i vedeldad bastu och bad i isvak vid 25minusgrader. Men då var jag tvungen att ha två utrustningar eftersom att kamerorna inte klarar av de stora skilnaderna och luftfuktigheten.

Gör så här så fixar du festen med 0:- budget
Om du inte ska ner i vattnet utan ska bara ta bilder inne på badhuset så är det hur lugnt som helst att ta in kameran där. Tänk bara på att ta in den typ minst 30minuter före att du ska använda den så hinner den anpassa sig till klimatet på badhuset. Är du riktigt orolig och vill slippa kondensen så se till att kameran är varm när du går in där och lägg den gärna i en väska som är stängd och vänta typ en timmen, men det är övekurs.
Se bara till att vara på plats tidigt som attan dvs. 30minuter eller mer så hinner kameran bli av med all kondens som uppkommer när du går in i badhuset.
 

jofawe

Aktiv medlem
Åh, bra svar! Tack!

Jag vet dock inte de där med plastpåsar, det ska ju se lite proffisionellt ut med ;)

Tipset om att ta in kameran innan är bra, det hade jag inte tänkt på alls faktiskt!
 

Highbeam

Aktiv medlem
ANNONS