Annons

Könsskillnader?

Produkter
(logga in för att koppla)

JJ.

Aktiv medlem
Vill bara sticka inom med en reflektion.
Är det ofta så att en bild som anspeglar på erotik där motivet är en naken kvinna blir rosad av män och sågad av kvinnor här på fotosidan?
Eftersom jag själv har kvinnans kropp som favoritmotiv så undrar jag om kritiken man får här verkligen är objektiv?
Jag har blivit medlem här för att få konstruktiv kritik på min teknik och inte för mitt val av motiv eller pose!
Oavsett om den kommer från män eller kvinnor!*understryker*
Är här för att lära mig fotografera med er hjälp!
Och är oerhört tacksam för den guldgruva jag kan ösa ur!
Såg tyvärr några tråkiga kritikinlägg, dock inte på mina bilder, utan på någon annans!
 
Senast ändrad:

Loj

Aktiv medlem
JJ. skrev:
...så undrar jag om kritiken man får här verkligen är objektiv?
Kritik i den mening att man påtalar vad som är bra och dåligt i en bild kan väl knappast vara objektiv. Vad man gillar eller inte beror ju på så mycket - värderingar, erfarenheter, personlighet o.s.v.

Den kritik man får - och ger - bör präglas av respekt för varandra. Alltför få påtalar hur en bild skulle ha kunnat bli bättre...

mvh Janne
 

lotelo

Aktiv medlem
JJ. skrev:
Är det ofta så att en bild som anspeglar på erotik där motivet är en naken kvinna blir rosad av män och sågad av kvinnor här på fotosidan?
Kan det kanske bero på att inte 100% av befolkningen ser på erotik på samma sätt. Ofta upplever jag att det en annan person tycker är erotiskt tycker jag är något annat. Kvinnor och män är inte lika och jag tror att män uppskattar kvinnokroppen annorlunda än många kvinnor gör.

Har själv kvinnokroppen som favoritmotiv fast jag anser inte att de bilder jag tar är erotiska för det.
/Lotta
 

JJ.

Aktiv medlem
...

>>Lotta o Jan
Jo, ni har ju rätt båda två!
Blev bara lite förb... sur igår när jag såg att någon fick tråkig kritik.
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Tycker mig ha sett en del bilder här på sidan som är fotograferade av kvinnor men kvinna som motiv som kan ses som erotiska och utmanande.
Men sällan män som fotograferat män på samma erotiska sätt.
 

lotelo

Aktiv medlem
picturethis.nu skrev:
Tycker mig ha sett en del bilder här på sidan som är fotograferade av kvinnor men kvinna som motiv som kan ses som erotiska och utmanande.
Men sällan män som fotograferat män på samma erotiska sätt.
Det där tycker jag är rätt intressant. Det har varit uppe i en annan tråd för ett bra tag sedan och där påstod några killar att det b l a handlade om homofobi.

Jag har tidigare varit så översvämmad av mail från killar som ville fotograferas så jag var tvungen att lägga ut en klargörande text på hemsidan om att jag inte är intresserad av nakenfoto vad gäller män. Min uppfattning är att väldigt många män varken vill fotografera eller fotograferas av andra män. Stackars karlar som vill modella så, vi är nog rätt många kvinnor också som inte vill/vågar fotografera dem..
/Lotta
 

JJ.

Aktiv medlem
Icke homofob!:)

Jag har faktiskt foto på en lättklädd kille!*ler*
Anledningen till att jag inte lagt ut någon bild på honom är att jag vill fråga om lov att publicera först!
Men, var lugn, Lotta!
Dom kommer!:eek:)))
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Jag har en drös med bilder på män som visar hud, mycket hud! Och svällande muskler.
Bodyb(u)ilder.
Men de är kanske inte så erotiska.
De är mer lika skulpturer, frusna i sina poser.

Jag ska lägga upp dem så får vi nog igång en debatt ang. nakna män.

Min erfarenhet om det är att killar är lättare att få agerande, då de mer låter mig fotografera deras kroppar.
De kvinnor jag fotograferat verkar mer känna att jag även fotograferar deras "själ".
De är lite känsligare. Ingen kritik i det. Bara ett noternade.

Männen i detta fall blir mer av en produkt.
"Ett stycke kött" kanske man vågar säga?
 
ANNONS