Annons

Halle- och Hunneberg

Produkter
(logga in för att koppla)

Tjädern

Medlem
Hej!

Eftersom jag gett ut en fotobok om Halle- och Hunneberg, ger jag gärna tips på bra ställen såväl när det gäller miljö samt vilt och fåglar. Jag har många års erfarenhet från dessa berg och dess omgivningar, så om någon gör ett besök så kan jag hjälpa till med tips./Håkan
 

imajica

Aktiv medlem
Den boken gav jag till min morfar förra julen. Tror jag...
Det är fint där. Gick ett varv runt Eldmörjan i somras. Lyckades hitta en älg på väg därifrån. Och ekarna i Västra Tunhem är klart värda ett besök.
 

Taiga

Aktiv medlem
Tjädern skrev:
Hej!

Eftersom jag gett ut en fotobok om Halle- och Hunneberg, ger jag gärna tips på bra ställen såväl när det gäller miljö samt vilt och fåglar. Jag har många års erfarenhet från dessa berg och dess omgivningar, så om någon gör ett besök så kan jag hjälpa till med tips./Håkan
Vore mycket intressant att besöka dessa kända älgmarker nån gång, här i Gästrikland ser man ytterst sällan älg nuförtiden. Kanske kunde du guida i dessa marker Håkan ?
 

AeS

Aktiv medlem
Vore väldigt trevligt med en 'fototräff' i området, vet ej hur många man kan vara rent praktiskt att 'smyga' runt i skogarna.
Jag hänger gärna med en ex/ en heldag i trakterna.

/Arne
 

Tjädern

Medlem
Det finns bra möjligheter till övernattning på och vid bergen. Bla har fotoklubben en liten stuga som hyrs ut för en billig penning till natur-och fotointresserade alldeles vid uppfarten till Halleberg.
 

Tjädern

Medlem
Egentligen alla årstider. Jag har tex varit uppe i 3,5 timmar och klafsat runt på sura mossar, i skogen och vid sjökanter i dag. En runda på 1,5 mil. Såg 2 kronhjortar på håll, fotade sångsvanar samt miljöbilder. Den bästa tiden är naturligtvis sommaren och hösten./Mvh Håkan
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Jag skulle också jättegärna hänga på en guidning på Halle- och Hunneberg. Det ligger ju inte så långt från Göteborg och har länge tänkt åka dit
 

kermag

Aktiv medlem
Jag hänger gärna med på en träff. Är ibland på bergen,
men träffar sällan på djur. Några skogshöns har jag sett på
Hunneberg. Vore trevligt att träffa andra fotografer där.
Hoppas du hör av dig till dem som visat intresse.
mvh Kerstin (Ljungskile).
 

MadToby

Aktiv medlem
Låter trevligt, jag bor precis vid Halleberg så jag har ju nära.
Jag har inte varit så mycket på bergen trots att jag bor så nära, så jag hänger gärna med.
Jag äger iof inget bra tele objektiv men kunde vara kul ändå.
/Tobias
 

AeS

Aktiv medlem
Försöker lyfta fram tråden, jag är fortfarande intresserad. Kanske går det att få fram ett datum ev. övernattning/hyra stuga.....

Hoppas naturligtvis att Håkan kan bistå med hjälp.

/Arne

Intresserade:
Arne Salomonsson, Göteborg, Bil
 

Tjädern

Medlem
Hej!

Kul att det finns ett intresse för dessa berg, de är mycket intressanta ur många perspektiv. Jag kan mycket väl tänka mig en vandring, tex en fin kväll i Juni, sedan kan det ordnas övernattning, kanske i Naturskyddföreningens stuga mitt på Hunneberg, eller fotoklubbens stuga på väg upp till Halleberg. Ni som har intresse av detta, kan väl maila mig, så kan vi väl se hur stort intresset är för detta samt gemensamt arbeta på för att få fram något datum, kanske en bit fram i Juni./Mvh Håkan
 

MadToby

Aktiv medlem
Hej
Jag är också intresserad.
Jag mailar dig också Håkan som du ville.

Intresserade:
Arne Salomonsson, Göteborg, Bil
Tobias Sjöstrand, Vargön
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Jag är också intresserad och har mailat dig Håkan

Intresserade:
Arne Salomonsson, Göteborg, bil
Tobias Sjöstrand Vargön
Agnetha Lundberg, Göteborg, bil
 

AeS

Aktiv medlem
Var är alla intresserade... är det bara vi tre + Håkan.
Hur många kan/skall det vara?

/Arne
 

Tjädern

Medlem
Det kanske är tre eldskälar det handlar om! Antingen tar vi en fin eftermiddags/kvällsvandring eller så fixar jag övernattningsplatser åt er tre, och då går det också att göra en morgontur. Vilket är lämpligast? Jag kan börja med att berätta om bergen, och sedan går vi ut i något eller några fina områden. Tar vi en kvällstur kanske en veckodag skulle fungera (1 timmes resa från Göteborg), Det är mycket aktiviteter i Juni för mig, men kanske Lördag den 28/6 kunde fungera? Vad tror ni? Hör av er/Mvh Håkan
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Jag kommer ha svårt att fixa en kvällstur den närmaste framtiden, för byter jobb den 16 juni och vågar därför inte boka upp några kvällar av den enkla anledningen att jag antagligen kommer ha fullt upp på vardagarna med att sätta mig in i jobbet innan min företrädare slutar.

Däremot på en helg vore perfekt för mig och den 28/6 passar mig utmärkt
 
ANNONS