Annons

Ridgid sea snake

Produkter
(logga in för att koppla)

kiwawa

Aktiv medlem
Jag har en Ridgid seasnake micro inspektionskamera (9-pinnar) som jag vill ha kopplat en digitalkamera på ngt sätt.
Finns det ngn som kan ha en aning o hur jag får det att funka?
Kablaget har som sagt 9 pinnar och är nog (tyvär) märkesspecifik.Kanske inte.
 

bildsten

Aktiv medlem
Går det inte att tappa av bilderna direkt till datorn?
Det finns ju grövre grejer för att filma vanliga spillvatten och dagvattenledningar med och där sparar man ju filmen och lägger den med kommentarer på en cd eller vhs-band. Jag har haft sådana filmer som beslutsunderlag när jag jobbade. Vanliga människor tyckte det var konstigt att vi kunde titta på skitkorvar som flöt omkring i flera timmar, men det fick man ta. Rätt använd kunde man spara stora pengar på att göra punktinsatser i nätet ist. för att gräva upp långa sträckor och byta rör i onödan
 

kiwawa

Aktiv medlem
bildsten skrev:
Går det inte att tappa av bilderna direkt till datorn?
Det finns ju grövre grejer för att filma vanliga spillvatten och dagvattenledningar med och där sparar man ju filmen och lägger den med kommentarer på en cd eller vhs-band. Jag har haft sådana filmer som beslutsunderlag när jag jobbade. Vanliga människor tyckte det var konstigt att vi kunde titta på skitkorvar som flöt omkring i flera timmar, men det fick man ta. Rätt använd kunde man spara stora pengar på att göra punktinsatser i nätet ist. för att gräva upp långa sträckor och byta rör i onödan
Nej, det finns inga utgångar på handenheten eller kabeln för att koppla en extern inspelningsenhet.
Tror att en "riktig" inspektionskamera har en sådan.Man kan i.o.f.s köpa till en förlängning som man kan försöka tappa singnalen på på ngt sätt.

Robin:Den kostar ungefär 1700:- plus moms.
 
ANNONS