Annons

Fotoutbildning, gymnasie

Produkter
(logga in för att koppla)

ckellner

Avslutat medlemskap
Hej
Jag går mitt sista år på medieprogrammet på Rudbecksskolan i sollentuna. Jag har gått foto a och går nu foto b. har någon av er frågor om utbildningen på rudbeckskolan eller fotokursen i allmänhet så är det bara att fråga :)
mvh
Stina
 

Calliii

Aktiv medlem
Går själv på rudbeck, kan ju passa på att fråga om kurserna är bra? ska gå a nu i vår å b nästa år :)

// Calle
 

ckellner

Avslutat medlemskap
Jaa kurserna är jätteroliga. I a får man bestämda uppgifter som man ska göra men i b kursen får man mer fria händer och får bestämma sina uppgifter själv vad man vill träna på eller som man är bra på. I b kursen får man lite mer ansvar själv också men det är kul :)
 

Calliii

Aktiv medlem
Ah ok. Hur är svårighetsgraden då? Rätt många här har ju tyckt att a kursen har för låg nivå å eftersom jag inte går media var jag ju tvungen att gå foto a innan fotografisk bild a å den var ju alldeles för lätt. Var i princip att lära sig vad som är objektivet på kameran :)
 

ckellner

Avslutat medlemskap
ja men kursen som man måste gå innan är extremt lätt eftersom då får man mer vänja sig med kameran och lär sig hur man ska hantera den. I A & B Kursen sätts det ju högre krav på att man ska kunna gör ett arbete till deadlinen. Speciellt i B kursen eftersom ansvaret ligger mer på dig.
 

Calliii

Aktiv medlem
ckellner skrev:
ja men kursen som man måste gå innan är extremt lätt eftersom då får man mer vänja sig med kameran och lär sig hur man ska hantera den. I A & B Kursen sätts det ju högre krav på att man ska kunna gör ett arbete till deadlinen. Speciellt i B kursen eftersom ansvaret ligger mer på dig.
Härligt! :p va gjorde du för projekt? Vilken lärare hade du btw?
 

ckellner

Avslutat medlemskap
I a kursen gjorde jag de som va obligatoriska som typ färg och form och något porträtt. I b kursen i år så gjorde jag ett porträtt men jag redigerade bilderna så det såg ut som om hon var schizofren så jag la två bilder på varandra. ANdra projektet så tabbade jag mnig så jag fick göra en sisat utväg och gjorde ett självporträtt då jag fotade de saker jag tycker definerar mig bäst, fast de e inte klart ännu så jag måste kompletera det!

jag hade Dan i 1:an men nu i a & b kursenhar jag haft wille

Hur går det för dig då, har du gjort något på kursen ännu?
 

Calliii

Aktiv medlem
Aha ok :)
Vem av dom har varit bäst?
Jag har ju gått intro kursen foto a typ..
Nu sista perioden ska jag gå a och i trean b :)
 

ckellner

Avslutat medlemskap
Det var så länge sedan jag hade dan men de jag kommer ihåg var bra. Wille har jag nu haft i två kurser och han är jättebra. Han kommer med både bra och dålig kritik som får en att utvecklas.
jag är säker på att dan är en bra lärare på det viset också eftersom vi har extremt bra lärare på media.
Något som jag tycker är roligt med kurserna också är att vi får chansen att åka på woorkshop med olika fotografer vilket gör att man får inspiration och tips från de som har foto som yrke.
 

Calliii

Aktiv medlem
Okej. Vet ju bara vem jag ska ha i a-kursen och det är Dan men jag har varit en del i fotosalen och måste nog säga att jag tycker Wille är härligare.
Aha, sån är nice! Var det både i a och b kursen? Vad för typ av fotograf var du hos, studio?
 

ckellner

Avslutat medlemskap
i a kursen var vi på en woorkshop med karin mamma andersson på moderna museet, i b kursen var vi på tunbjörks som också vra åp moderna sen nu i fredags så var sofia ekström i skolan och jobbade med oss.

det står även mycket på medias hemsida om kurserna och det finns elevarbeten som vi gjort i samband med projekten :)
 

ckellner

Avslutat medlemskap
ja har några som jag gjorde i tvåan på tekniktips under christina kellner, sen har min projekt från 3:an suttit upp i fotosalen på skärmarna, där kan du komma in och kolla på vad vi har gjort! :)
 
ANNONS