Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alla punkter på Eos 1D

Produkter
(logga in för att koppla)

honkan

Aktiv medlem
Hej!

Har nyss blivit ägare till en 2002 års 1D och blir inte klok på hur jag aktiverar alla 45 fokuspunkterna vid servoläget!, när jag tagit en bild och tittar med info påslaget så syns ju vilka dem aktiva punkterna varit! och det är bara ytterringen som tydligen är aktiverade! eller har jag missuppfattat det hela? är det en inställning?.Kan ngn som ägt/äger göra mig lite klokare vore jag tacksam! i övrigt är det en satans bra kamera fortfarande.

//Mats
 

defiant

Aktiv medlem
Jag har iofs en 1DMK II, men om hela ytterringen är markerad så är alla aktiverade, har för mig att det är så på min gamla EOS3 oxå.

För att byta/ändra punkt så trycker du in AF knappen på baksidan samtidigt som du vrider på något av rattarna..
 

honkan

Aktiv medlem
Ok! blev lite fundersam eftersom man inte ser vilka punkter som varit igång på displyen! utan hela ytterringen är markerad.... Tack.

//Mats
 
ANNONS