Annons

Valet och kvalet.

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaggbom

Aktiv medlem
Planen var att söka vidare från gotlands folkhögskola till Gamleby ky, men har börjat fundera om det verkligen är foto jag vill jobba med... kanske bara vill ha det som en hobby ev jobba lite på sidan av med det.

Jag är dock mycket intresserad av teknik och skulle om det finns vlja söka en utbldning för returs och liknande. dvs inte jobba med foto utan lära mig efterarbetet och returs desto bättre.

Vet inte om det finns någon skola inom det eller om det ens är någontng man får jobb inom.

Men ä det någon som har några ideer på andra bra skolor inom det? csn berättigade men kan va i sverige eller utomlands.

tacksam för alla svar jag kan få skriv antinen här eller maila mig på photo@simonhaggbom.com

/S
 

Zewrak

Aktiv medlem
Kanske lite halv OT. Men jag förstår precis vad du menar. Själv började jag med datorer när jag var åtta år gammal. Innan jag fyllt tio hade jag bestämt mig för att det var programmerare jag ville bli. Och lade ner hela min ungdom på det.

När jag sedan fick jobb som programmerare och insåg att det inte alls är som på hobbynivå tröttnade jag ur på det helt, så till den grad att jag inte ens ville syssla med det som hobby längre. Rätt trist när man spenderat ~18 år sena nätter och totalt struntat i allt annat för att bli bra på det man tycker är kul.

Önskar jag fått den insikten tidigare i mitt liv och studerat till ett annat yrke som jag kunde ha som just ett arbete för att få mat på bordet och sedan komma hem till det jag tyckte var roligt.

Bättre att ha en hobby som du kanske senare kan få en sporadisk inkomst på och eventuellt kan utvecklas till en full inkomst som du kan leva på, på dina villkor än att förstöra hobbyn.
 

E-T

Aktiv medlem
Shaggbom skrev:
Planen var att söka vidare från gotlands folkhögskola till Gamleby ky, men har börjat fundera om det verkligen är foto jag vill jobba med... kanske bara vill ha det som en hobby ev jobba lite på sidan av med det.

Jag är dock mycket intresserad av teknik och skulle om det finns vlja söka en utbldning för returs och liknande. dvs inte jobba med foto utan lära mig efterarbetet och returs desto bättre.

Vet inte om det finns någon skola inom det eller om det ens är någontng man får jobb inom.

Men ä det någon som har några ideer på andra bra skolor inom det? csn berättigade men kan va i sverige eller utomlands.
Folkuniversitetet i Stockholm startar en utbildning i Digital Bildbehandling till hösten. www.fotoskolansthlm.se

Jobb finns det, det är brist på bra bildbehandlare.

Mvh
Eva-Teréz
 

Shaggbom

Aktiv medlem
Tack mailade faktiskt min lärare och frågade om kurser och han rekommenderade att jag skulle söka till den.

Enda nackdelen med den kursen är att det är första året, man kommer vara försökskanin.

men det går nog bra.
 
ANNONS