Annons

Ladda ner program!

Produkter
(logga in för att koppla)

DeNovo

Avslutat medlemskap
Undrar om någon vet var man får ladda ner photoshop (gratis)?

m.v.h
sebastian
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Hur då!

Hur då? Har hört det tidigare men ingen verkar vilja säga var man kan göra det! Vågar du inte skriva det här kan du väl skicka ett mail med en adress till ett sådant ställe!
 

Joker

Aktiv medlem
Eller så är det så att vissa av oss hajar att det är omoraliskt och framförallt helt illegalt.
Varför inte sno ihop hela fotoutrustningen, klart billigare än att köpa. Eller allt annat man vill ha men inte har råd med.
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
joker skrev:
Eller så är det så att vissa av oss hajar att det är omoraliskt och framförallt helt illegalt.
Varför inte sno ihop hela fotoutrustningen, klart billigare än att köpa. Eller allt annat man vill ha men inte har råd med.
Och det är till lika delar helt omarolaiskt och framförallt illegalt att köra för fort, ta med en flaska extra genom tullen, slänga skräp i naturen etc...
Men det hajjar du väl också antar jag..? ;)

Säger detta utan att på något sätt propagera för piratkopiering etc. Bara en tankeställare.
 

henab

Aktiv medlem
NiklasD100 skrev:
Och det är till lika delar helt omarolaiskt och framförallt illegalt att köra för fort, ta med en flaska extra genom tullen, slänga skräp i naturen etc...
Men det hajjar du väl också antar jag..? ;)

Säger detta utan att på något sätt propagera för piratkopiering etc. Bara en tankeställare.
Eller låna bilder :)
 

accipiter

Aktiv medlem
Köp en skanner. Kolla först vilket bildbehandlingsprogram som följer med.
Ofta är det en LE-version av Photoshop. För ett par tusenlappar får du alltså en skaplig skanner och en laglig Photoshop som du kan registrera.
Rena klippet.
LE-versionen är i praktiken nära nog lika kompetent för oss vanliga brukare som proffs-Photoshopen.
PS
Köper man ex Minolta Scan Dual III för runt 4000:-får man en sprillans modern Photoshop Elements med - mycket användbar!
 

Joker

Aktiv medlem
NiklasD100 skrev:
Och det är till lika delar helt omarolaiskt och framförallt illegalt att köra för fort, ta med en flaska extra genom tullen, slänga skräp i naturen etc...
Men det hajjar du väl också antar jag..? ;)

Säger detta utan att på något sätt propagera för piratkopiering etc. Bara en tankeställare.
Exakt, då jag sopsorterar, köper min sprit i Sverige och och och ...

... är beredd att ta mitt straff om jag "råkar" köra för fort så är jag hemma;)
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Kanske jag svär i kyrkan men...

varför inte testa linux och Gimp? Båda finns för helt ärlig nerladdning från många platser på nätet och kostar inget mer än uppkopplingstiden (om ens det).
Utöver att varken Linux eller Gimp kostar något har Linux en (stor) fördel: om du har ett annat operativsystem (troligen Windows) på din dator och hårddisken använder FAT32 behöver du inte göra några ingrepp. Du kan få Linux att lägga sig vid sidan om det du redan har och får välja vilket operativsystem du vill använda när du bootar datorn. Om du har en ett annat filsystem än FAT32 kan du välja att installera Linux på en annan hårddisk än den primära, och kan ändå välja operativsystem när du bootar.
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Gimp lär även finnas till windows. kolla efter på
http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/
Jag vet inte riktigt hur den står sig i stabilitet jämfört med Linux versionen dock (som är en klippa).

Gimp är kanske inte lika fullt utveklat eller alltid lika smidigt som photoshop men bland annat tycker jag det variabla sharpen filtret ger snyggare uppskärpning än unsharp mask under photoshop.

Mvh Richard
 

rickarddahlstrand

Aktiv medlem
Uppgraderingar är ofta rätt mycket billigare än fullversionerna. (1600 kr istället för 7000 kr)

Att försöka få tag på gamla versioner och sedan köpa en uppgradering kan spara dig några tusenlappar. Det är många webbyråer som har gått i konkurs senaste året. =)

Rickard.
 

DeNovo

Avslutat medlemskap
Tack så mucket!

Men har nu hittat PS med en kammera som jag tänker köpa viserligen LE men ända.

Tack så mycket för era råd!:)

M.V.H
Sebastian Åstrand
 

Loj

Aktiv medlem
Re: Kanske jag svär i kyrkan men...

Uffe_Nordholm skrev:
varför inte testa linux och Gimp? Båda finns för helt ärlig nerladdning från många platser på nätet och kostar inget mer än uppkopplingstiden (om ens det).
Gimp finns även för Windows. Här är en länk.

mvh Janne
 
ANNONS