Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilken Film??

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin Crook

Avslutat medlemskap
Jag skall plåta ett bröllop nu i maj, där jag sedan kommer göra förstoringar på en del bilder. Jag undrar bara om någon kan tipsa mig om en riktigt bra finkornig film med bra färgåtergivning som jag kan använda mig av..??

Tack på förhand

Crooken
 

Lex

Aktiv medlem
Fuji Reala kan jag rekommendera om det är färgbilder du tänker ta. Den har känsligheten 100 ISO och återger hudtoner fint. Vill du ta svart/vitt rekommenderar jag Agfa APX 100.
 

Egel

Aktiv medlem
Ta men nån rulle 800-ASA också. Är inte alla präster som gillar blixt i kyrkan.
 

marz

Medlem
Definitivt Fuji NPS 160 eller Fuji Reala. Prövade förra månaden 7 olika filmer för bröllop. Kom till slutsatsen att dehär 2 var bäst. Fujis NPH 400 fungerade bra i kyrkan men den bör överexponeras +1 steg! NPH:n ger en viss känsla i bilden med ett grövre korn. Endel tycker om filmen medan andra hatar den. Men Realan tycks vara ett säkert kort..
 
ANNONS