Annons

bilderna blir skit, Vad gör jag för fel?

Produkter
(logga in för att koppla)

TheZombie

Medlem
bilderna blir skit, Vad gör jag för fel?

Jag är en nybörjare som för ett par månader sedan köpte min
Canon EOS 400D och ett SIGMA 70-300 DG APO objektiv.
Jag var till en början relativt nöjd med min utrustning,
eftersom jag tog mest Landskaps bilder och inomhusbilder vid släkt sammankomster.

Men för en tid sedan började jag att plåta Sjöfåglar, och när jag kom hem full av förväntan och tankade ner bilderna i datorn så upptäckte jag att de såg för jä****t ut…
Jag tycks sakna detaljrikedom i bilderna, man ser inte fjädrarna utan bara en svart och vit massa, sedan är det någonting med focusen, jag har Autofocus påslagen så jag tror nog snarare att det är skakningsoskärpa + att motivet i sig rör på sig, trots att jag har haft en slutare på 1/400s.

Om man jämför mina bilder
http://xiteit.com/Bildexempel.jpg

med t.ex. denna bilden
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/512284.htm?set=lp
Så verkar han ha haft ungefär samma ljusförhållanden, brännvidd och avstånd (tror jag).
den bilden är mycket mer detaljrik och 'fryst' än min trots att han bara har 1/200s
mot min bild som är 1/400s.
Vad gör jag för fel?,
eller är det ett kasst system jag köpt?
Mvh.
Mikael
 

Mistah

Aktiv medlem