Annons

Terjes naturfotovecka på TV i kväll

Produkter
(logga in för att koppla)

Per

Aktiv medlem
Kvällens Packat&Klart klockan 20.30 kommer att innehålla ett reportage från Terje Hellesö's naturfotovecka i Grövelsjön i september 2007. Jag kan nästan på förhand utlova några minuter med vackra fjällvyer, härligt flummigt bildsnack och dålig norsk humor..

Per, som var där.
 

Gille Spie

Aktiv medlem
erro.se skrev:
L-G Jarl är numera TV-kändis också... :)

Någon mer från Fotosidan som var med?
Någon kändis är jag inte men med på Fotosidan är jag och på TVn var jag med - hade lite stativproblem och var lite bakgrund till en tuva :)
 

Zimsson_1

Aktiv medlem
Tyckte han pratade om att ta bilderna på landskapen i manuellt läge?
Stämmer det och varför är ex. bländarprio inget bra val?
 

divander

Aktiv medlem
Det blir helt enkelt mycket lättare att ta kontrollen om man kör manuellt. Då slipper man mickla med AE-L och exp.kompensation och gissa sig till rätt resultat.
 

Fabian.Gafvelin

Aktiv medlem
Ähh....så länge man kör strikt bländarprioriterat eller slutarprioriterat (för de gånger man vill ha "lagom mycket" rörelse i grenar som vajjar i vinden eller krusningar på vattnet...eller lagom långa regndroppar) har man full kontroll bara man inte glömmer av sig, dvs har huvudet med sig.

AE-L har man väl hursomhelts på avtryckaren (om man är van med klassiska nikon-hus isf) och använder dagligen oavsett det är aktion eller landskap.

Den största fördelen med helt manuellt är att man tvingar sig själv att tänka efter några ögonblick till...
 

Per

Aktiv medlem
I min portfolio har jag samlat några bilder från veckan - den var faktiskt hur trevlig och givande som helst!

Tre saker vi aldrig fick höra på kursen, och som jag är rätt övertygad att ingen annan hört komma från den mannen heller:

- din utrustning är inte tillräckligt bra!
- ditt motiv är inte tillräckligt bra!
- Norge är inte tillräckligt bra!


Per
 

laan

Aktiv medlem
Per skrev:
I min portfolio har jag samlat några bilder från veckan - den var faktiskt hur trevlig och givande som helst!

Tre saker vi aldrig fick höra på kursen, och som jag är rätt övertygad att ingen annan hört komma från den mannen heller:

- din utrustning är inte tillräckligt bra!
- ditt motiv är inte tillräckligt bra!
- Norge är inte tillräckligt bra!


Per
De två första stämmer ju till väldigt stor del, så det måste vara en vis kille det där =)

Sen visst var den bilden med lingon och blåbär mde i rutan igår?
 

Per

Aktiv medlem
laan skrev:
De två första stämmer ju till väldigt stor del, så det måste vara en vis kille det där =)
Jo, för att vara en norrman så.. ;)

Sen visst var den bilden med lingon och blåbär mde i rutan igår?
Jajjemän - det var förmodligen höjdpunkten på min fotografiska bana, mina 15 minuter i rampljuset, som blåste förbi på några tiondelar så det var ju kul att någon hann notera det! :)

Per
 
ANNONS