Annons

Europeiska fotografskolan - rekommenderas eller inte???

Produkter
(logga in för att koppla)

kalina

Medlem
Har bestämt mig för att gå en fotoutbildning och hittade Europeiska Fotografskolan på nätet. Fyra veckors intensivkurs kostar ca 20 tusen. En hel del pengar för mig, men kursen verkar bra precis en sån kurs jag letat efter. Nu är min stora fråga om den är seriös och värd pengarna???
Jag efterlyser personer som gått utbildningen eller som hört talas om vad den har för rykte. Jag har läst i andra diskussioner här på sidan, men hittar bara en som svarat i flera diskussioner som gått utbildningen och det var för två år sedan.

Hoppas någon kan hjälpa mig innan jag hoppar på en utbildning som kostar mer än den ger...
 

Maverick

Aktiv medlem
Aldrig hört talas om och det i sig säger väl något. Studerar själv just nu så lite koll har jag iaf.

Ska man gå i skola i europa så är det främst danmark, tror jag, som ligger i framkant med att få fram duktiga fotografer. Ska tydligen finnas en bra skola i finland oxå. I london finns säkert nån bra modefotoskola liksom i paris och milano.

Sedan är det väl new york och ICP som gäller antar jag.

Enskilda kurser kan vara svåra att värdera och jag skulle verkligen ta tid på mig att hitta en bra referens först.

Mvh
Maverick
 

kalina

Medlem
Maverick skrev:
Aldrig hört talas om och det i sig säger väl något. Studerar själv just nu så lite koll har jag iaf.

Ska man gå i skola i europa så är det främst danmark, tror jag, som ligger i framkant med att få fram duktiga fotografer. Ska tydligen finnas en bra skola i finland oxå. I london finns säkert nån bra modefotoskola liksom i paris och milano.

Sedan är det väl new york och ICP som gäller antar jag.

Enskilda kurser kan vara svåra att värdera och jag skulle verkligen ta tid på mig att hitta en bra referens först.

Mvh
Maverick

Tack för ditt svar. Ja, jag börjar känna att det nog kan behövas en riktigt bra referens innan jag hoppar på någon utbildning.
Skolan ligger för övrigt i Stockholm. Finns på nätet på www.fotografskola.com
 

Akerstrom

Aktiv medlem
Lite googling visar att det mesta som finns om Europeiska fotografskolan är reklam, inga seriösa rekommendationer/recensioner över huvud taget.

Verkar vara vettigt att leta vidare.
 

Prebbe

Aktiv medlem
Det åter som väldigt mycke pengar för 4 veckor....
Det som jag verderar i en utbildning är att man tar sig tid att utväcklas. Vad jag kan rekomendera i sverige är: Hämsö, biskopsarnö, sundsvall och gamleby.
 
ANNONS