Annons

Att spara bild i Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

redrosie

Aktiv medlem
När jag sparar en bild i photoshop blir den mycket större i kb räknat jämfört med om jag tex sparar den i Paintshop pro.Kan man fixa så det inte blir på det viset??
 

andm31

Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt vilken version du har av PS, men man brukar kunna ställa in vilken kvalité man vill att jpg bilden ska ha, brukar vara på en % skala.

Om du klickar på arkiv menyn finns: "save for web" eller "spara för web" som ett alternativ?

Jag tror att om du bara väljer spara och att spara i jpg så sparar den med maximal kvalité och då kan filen bli ganska stor.

/Anders
 

redrosie

Aktiv medlem
Jag är en gröning i Photoshop.
Har version 7,0 och när jag sparar så är det
Bildkvalitet 8 Hög
 

andm31

Aktiv medlem
Du skulle ju kunna spara för web, där kan du välja jpg och välja vilken kvalité, Det är bara att leka lite med det så ska det nog gå.

Annars är det bara att fråga vidare.

mvh
Anders
 

skelett

Aktiv medlem
Om du har photoshop 7 kan du slänga paintshop pro genom fönstret! (digitalt fönster?)

Använd funktionen Save for web... i photoshop. Där väljer du formatet 'JPG high'. Det tycker jag oftast funkar utan att bilderna sabbas alltför mycket. Vissa av dina bilder var lite väl mycket packade så försök att använda high.
 

redrosie

Aktiv medlem
Okej.Tack för det Ilan!

Fast paintshop pro använder jag till en del grejer som jag tycker är enklare där ;)
 

skelett

Aktiv medlem
Ok... vad är det du använder paintshop pro till? Jag sätter min häck på att det går att göra enklare, snyggare och bättre i photoshop... det är nog bara en kunskapsfråga... :)
 

redrosie

Aktiv medlem
Ja det kan nog vara så.
Gör lite småsaker till min hemsida där.

En kurs i Photoshop vore nog inte så dumt att gå.
 
ANNONS