Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Missnöjd med vimmelfotografierna

Produkter
(logga in för att koppla)

Klarre.se

Medlem
Tjena!

Jobbar som partyfotograf på ett disco ett par helger i månaden. Jag är dock inte helt nöjd med bilderna då de ofta blir för mörka och suddiga. Vet inte hur jag ska motverka detta dock. På stället jag fotar finns ett stort dansgolv med ljusförhållanden som ändras konstant. Sen finns det även ett ställe med en lite lugnare bar där ljuset hela tiden är likadant. Oavsett vart jag fotar så kör jag med:
--------
Slutartid: 1/6 - 1/8
Bländare: f3.5 (kör med 400D och kitzoomen)
ISO: 400
580EX med E-TTL II
Automatisk vitbalans
--------
Vad bör jag köra med, och är det det ljussvaga objektivet som är största boven? Vore tacksam för tips och idéer från er med större erfarenhet!
Bilderna från helgen kan ni se här, så förstår ni mitt problem:
http://www.bogrenssalonger.com/partypicture/PartyLordag/080405/index.htm

Tack på förhand!

/Jocke
 

klerk

Aktiv medlem
Ganska bra!?

Hej!

Jag tycker nog inte att du ska vara allt för negativ till ditt resultat. Det finns exempel på mycket värre från "vimmelbilder"...

Jag tycker att det är bra att du i möjligaste mån använder störst del befintligt ljus, något uppblandat med blixt. Detta håller kvar stämningen. Visst skulle ett ljusstarkare objektiv hjälpa upp det hela ett par snäpp, speciellt ett ljusstarkt fast objektiv. För egentligen behöver väl du inte ett zoom på denna typ av fotografering?
 

Ubbe 1

Aktiv medlem
Tjena Jocke...