Annons

rescue pro

Produkter
(logga in för att koppla)

eventphoto

Aktiv medlem
Jag har ett minneskort där alla bilder på kortet raderades av misstag, sedan togs ett tiotal nya bilder.

När jag scannar kortet i rescuepro, hittar jag många filer, men bara en tredjedel visar miniatyrbilder, resten är svarta. De bilder som har miniatyrer är runt 1,5 Mb, de andra är jättesmå. Men, även de stora filerna förblir tumnaglar när jag dubbelklickar på dem, och blir dåliga när jag förstorar.

Har jag missat något? Måste jag göra något mer än "scan" och kopiera till min hårddisk för att få bilderna i användbar storlek?
 

Stefan h.

Aktiv medlem
Tror dessvärre att det är kört eftersom du tagit nya bilder.

Fungerar nog bara att återskapa bilder förutsatt att INGET nytt skrivits till kortet.
 

mkkn

Avslutat medlemskap
ge inte upp!

har haft samma problem, råkade av misstag deleta alla bilder i min lilla kompakt istället för en.. så kan det gå på fyllan ;) fortsatte att plåta 5-6 bilder till innan jag fattade vad jag gjort.

jag gjorde precis som du - använde rescue pro och fick upp en massa miniatyrer, inga fullsize, bara 1 - 1,5Mb. alla såg nintendo 8-bitars ut när jag förstorade dom.. (pixxxxliga)

prövade flera gånger med samma resultat, sen fick jag av någon anledning för mej att pröva en äldre version av rescue pro - då fick jag upp alla raderade bilder i full storlek och kunde med gott samvete dricka öl följande kväll igen :D
 

eventphoto

Aktiv medlem
Kanonbra tips Makkan!

Man skall vara försiktig med uppgraderingar, inte säkert att det är bättre bara för att det är nyare....

Jag installerade rescue pro 3 istället för 4, och vips, varenda bild fungerar igen, i originalstorlek! 2 Gig bilder tillbaka.

Mycket tacksam, även min sambo som hade nära till tårarna eftersom bilderna som var försvunna var från våra 4 veckor i thailand....Tack!
 
ANNONS