Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Modell i varvs- eller industrimiljö

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Har fått tankar i huvudet om att prova fota en tjej i nämnda miljö. Någon som testat detta och kan bjuda på en länk?
 

mipert

Aktiv medlem
Jag tycker du skall nyttja det ljus som är nu under tidig vår.

Var i hamnen i helgen och rekade och jag skall fotografera motljusbilder på eftermiddagen med lågt stående sol.
Det disiga ljus som blir i hamnmiljön, på grund av damm och ljusflimmer över vatten, ger härliga bilder.
Mitt tips är att utnyttja den röriga miljö man hittar i fom av tegelväggar och slitna plåtdörrar.
Jag kommer använda kort skärpedjup (och undvika allt för rörig bakgrund).

Jag älskar hamnar och varv. Kombinationen av ruffig miljö (med mjuka plåtformar) och öppna ytor ger mig en fotografisk kick.
 

Arleklint

Aktiv medlem
Tack för länken, men som du insåg - inte min stil ;)

Jag får klara mig med de bilder jag har i skallen som inspiration;)
 

Arleklint

Aktiv medlem
Ja nu börjar vi definitivt närma oss
Om vi går till hamnmiljön och sätter min rökande tatuerade jobbarkompis på ett oljefat i bakgrunden också så...
 

Arleklint

Aktiv medlem
Har bokat tid med Magdalena och en kille med långt hår och tatueringar för att fota dem ute på Beckholmen. Kan det bli nått kul tro?
 
ANNONS