Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Diskutera coolpix 5700

Produkter
(logga in för att koppla)

DeNovo

Avslutat medlemskap
Jag är ungefär 99% säker på att jag ska köpa den då undrar jag följade: ni som har cp5700 kan ni säga nån kometar om den och berätta för och nackdelar med den. Och om ni rekomenderar den?

M.v.h
Sebastian :)
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det som framgått av tester på den negativa sidan är: mycket slö AF och dålig batteritid.

positiva sidan är: bra bildkvalitet, stor zoom och många tillbehör, konverter m.m.
 

Trracer

Aktiv medlem
Beställde en CP5700 i fredags från cyberphoto som jag såg att dom hade skickat idag. Återkommer med mina första intryck så fort jag får kameran i handen.
 

Trracer

Aktiv medlem
Trracer skrev:
Beställde en CP5700 i fredags från cyberphoto som jag såg att dom hade skickat idag. Återkommer med mina första intryck så fort jag får kameran i handen.
Okej, nu fick jag kameran. Den är iaf avsevärt mindre än vad jag trodde. Har knäppt ungefär 100 bilder nu och kameran känns rätt bra i handen, man blir dock lite avskräckt av alla knappar osv. Har iofs inte provat nån EVF förut, men jag tycker att den fyller sin funktion väl. Samma sak med LCD'n. Ska ge mig ut i naturen imorgon och se om jag kan få till några bra exempelbilder (iofs finns det ju tonvis av dem på nätet, men ändå).
 

Greve Nickon

Aktiv medlem
Köpte en 5700 för några månader sedan som ett alternativ till min vanliga kamera för att slippa byta rulle hela tiden. Men efter att ha testat några hundra bilder så konstaterar jag att den får förbli en dyr leksak som jag kommer att använda som exponeringsmätare när jag sätter upp många blixtar.
Slö autofocus och inte väldigt exakt, väldigt dålig bateritid och lång tid för att lagra på kortet när man har lite större bildfiler.

Jag tycker nog att det kan vara en bra kamera om man inte har för höga krav eller om man bara vill leka lite. Jag lånade ut den till min sambos kusin för ett tag sedan, hon är 4 och ett halvt och hade jätteroligt, hon knäppte över 100 bilder på en halvtimme:)

MVH
Greve Nickon
 
ANNONS