Annons

Program för direktvisning av bilder på datorn

Produkter
(logga in för att koppla)

ingenjag

Medlem
Hej!
Är helt ny som amatör/hobbyfotograf så även här på forumet.
Ibland på tv (typ Top Model) och liknande program filmas ju i fotostudio då har fotografen ofta sin kamera kopplad till sin dator så att de bilder han tar dyker upp direkt på skärmen. Och nu till min fråga: Någon som vet vilka program som fyller denna funktion? Jag jobbar framförallt med mac och skulle uppskatta om någon dessutom vet något program som lirar bra tillsammans med OS X men typs på program till PC mottages tacksamt!
Kör man vanlig USB-koppling till detta eller hur gör man?

Tack på förhand!

edit:
Hoppas att jag postade i rätt forum. Är som sagt inte så inläst på detta och vet inte var frågan hör hemma.
 

Zewrak

Aktiv medlem
Beror på vad du har för kamera. Det är oftast programvara som kommer med kameran eller laddas ned från tillverkarens site. Om du avser systemkameror.
 

ingenjag

Medlem
Jag har en Canon EOS kamera. Snacka om snabbt svar Daniel! TACK! Kollade lite på Canons hemsida men lyckades inte hitta något.
Vet du vad själva tjänsten heter? Så är det lättare att söka efter...
 

ingenjag

Medlem
hmm...just det programmet har jag installerat sedan en tid tillbaka... men har bara lyckats att få det att föra över bilder från kameran till datorn. Den typen av funktion jag menar (har beskrivit det lite luddigt innan) är att vid det ögonblick som jag knäpper av kameran skall samma bild dyka upp för granskning på datorskärmen.
 

Zewrak

Aktiv medlem
Jag har inte Canon själv, men vid lite snabb sökning på google så ska det gå bra med det programmet under "Remote Control" eller något.
 

ingenjag

Medlem
Okej, då är det säkert jag som inte lyckats hitta funktionen bara. Får leta vidare! Stort tack för hjälpen och dina snabba svar!
 

molusk

Aktiv medlem
Remote Shooting startar man från ZoomBrowser EX och principen är att man tar bilderna från datorn. Detta fungerar med många Canonkameror, inte bara EOS.
//Bosse
 
ANNONS