Annons

Hur kalibrera bildskärm med Spyder3 Elite/Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars Smålänning

Aktiv medlem
Jag har Datacolor:s Spyder3 PRO (som lär vara lik Spyder3 Elite i användningen) men är osäker på de inledande inställningarna "Brightness" resp. "Contrast". (Det tredje alternativet Background skall, om jag fattat rätt, användas endast för bärbara.) Skall för bildskärmen till en vanlig stationär dator både Brightness och Contrast markeras?
 

Lars Smålänning

Aktiv medlem
Tack,Oskari!

(Jag fann på nätet en video som visar hur man gör, men den gav anvisningar endast för bärbara.)

När jag kalibrerade min bildskärm första gången markerade jag endast Brightness. Nu, när jag gör om kalibreringen på samma skärm kollar spyderprogrammet således endast Brightness (och bryr sig således inte om Contrast). På något vis måste jag få programmet att "glömma" att den kalibrerat denna skärm förut, detta för att få en möjlighet att markera bäde Brightness och Contrast. Har du något tips?
 

PierreS

Aktiv medlem
Försöker komma på hur man gör för att slippa Spyder utility vid start. Hittar ingen funktion för det i programmet. Irriterande om man inte kan välja. Brukar inte gilla autostartande program....kan ju slänga ut det från autostart men vet inte om det är det rätta...
 
ANNONS