Annons

Uppdatering via "popup fönster"

Produkter
(logga in för att koppla)

klasg

Aktiv medlem
Förs vill jag ju så klart tacka för en jäkligt bra sida. TACK!

Men det är en funktion som jag saknar lite och det är. När man är med i en diskution så skulle jag vilja. Att så fort jag loggar in eller när någon svarar på en diskution som jag är med. Att det kommer upp ett litet "popup fönster" (eller vad det heter?) där det står i vilken diskution som någon svarade...
Så att ett litet fönster öppnas när någon svarar. Gärna med en länk dit. Det här skulle vara som komplement eller istället för mail.

Hoppas att ni fattade!

Om det är teckniskt möjligt alltså!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Tekniskt möjligt är det inte såvida man inte slänger in en sunkig Java-applet eller bara visar popupparna vid laddning av sidor.

Vore det inte finurligare att ha en sida som visar en samlad vy över senaste kommentarer, bilder, diskussioner mm? Gärna möjlig att skräddarsy så den visar vad man själv vill se. Jag håller med dig när det gäller själva behovet. Jag tycker detta borde prioriteras högre än de finesser som Elmfeldt nämnt ligger högt på listan.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Japp, men jag tänkte mer att man skulle samla alla funktioner av den typen på en sida.

Typ Din sida > Dina bevakningar
 

klasg

Aktiv medlem
Jim, din idé var kanske än bättre en min. Men det spelar ingen roll... Och det vore ju jättebra om man kunde skräddarsy den efter ens egna önskemål! /KG
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jimpas (redaktionens smeknamn på denna mycket kunniga och aktiva medlem) förslag är något som vi funderat en hel del på.

Min tanke är att det skall finnas en sida som heter ngt i stil med "Sedan sist" som just precis som Jimpa förslår innehåller länkarna till de senaste diskussionerna, artiklarna, länkarna etc som hänt sedan du var inne sist.

Sist vi på redaktionen pratade om detta så frågade Christer mig (han tänker nämligen alltid ett steg längre än jag) från vilken tidpunkt "sedan sist" skulle mätas. Det funkar ju inte med senaste påloggning utan det borde vara senaste avloggning.

Några andra kommentarer eller funderingar?

/david
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
elmfeldt skrev:
Sist vi på redaktionen pratade om detta så frågade Christer mig (han tänker nämligen alltid ett steg längre än jag) från vilken tidpunkt "sedan sist" skulle mätas. Det funkar ju inte med senaste påloggning utan det borde vara senaste avloggning.
Enklast kanske vore att bara ta de N senaste och att låta N vara möjligt att skräddarsy.
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
idén om avloggning är nog dumt för jag orkar aldrig logga ut utan jag stänger bara ner browsern.
Jimpas idé om skräddarsytt verkar bättre.
 
Hej, varför inte bara göra en resume-sida där man listar de trådar man varit aktiva i och som har blivit förändrade sedan man var här senast. Ganska enkelt att ordna.

En annan frän funktion som jag byggde in i mitt forum är bevaka via ICQ. Fungerar lika dant som epost men att det kommer meddelande över ICQ istället.

mvh Jörgen :)
 
ANNONS