Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studioträff den 23 augusti i Arvika!

Produkter
(logga in för att koppla)

murdoc

Aktiv medlem
Ja, sista dagen som jag har tillträde till lokalen där jag, Marie och Hans har våra studioprylar kommer det att finnas tillfälle för att prova på studiofotografering.

* Det finns en grafitgrå och en vit bakgrund.
* Två softboxar.
* En snoot.
* Diverse stolar och annan rekvisita.

Ta gärna med er egen rekvisita!

23 augusti är en lördag och tidpunkten tänkte jag att de som intresserade av att komma kunde bestämma.

Finns det intresse så kan vi även fika, äta mat eller ta en öl om andan faller på.

Kopiera listan nedan och fyll i ert namn.

Jag vill testa studio:
1. Tommy Jansson
2.
3.
4.
5.
 

linnean

Aktiv medlem
Vilket bra initiativ! Låter som något för mig.

Kopiera listan nedan och fyll i ert namn.

Jag vill testa studio:
1. Tommy Jansson
2. Linnea Nielsen
3.
4.
5. [/B][/QUOTE]
 

lottawe

Aktiv medlem
murdoc skrev:

23 augusti är en lördag och tidpunkten tänkte jag att de som intresserade av att komma kunde bestämma.

Klockan 06.30?;) Då hinner jag också innan arbetsdagen börjar..

Äh, skämtar bara. Om att lägga det så tidigt.. Det hade varit jättekul, men tyvärr är det arbetsdag även för mig. Ska dock bli kul att se era bilder sedan. Antar att ni själva är både modeller och fotografer den dagen?
 

Picture

Aktiv medlem
Re: Re: Studioträff den 23 augusti i Arvika!

Kopiera listan nedan och fyll i ert namn.

Jag vill testa studio:
1. Tommy Jansson
2. Linnea Nielsen
3. Hans Svensson
4.
5.
 

Picture

Aktiv medlem
Kan vara värt att nämna att den kamera ni tar med er behöver en möjlighet att ansluta en blixtsynkkabel (kabel finns i studion).

Jag kommer säkert att vara med, men jag är inte barnledig så det finns viss risk att jag får ägna mer tid åt att underhålla grabben än åt att fotografera.

Mat efteråt? Jomenvisst! Antingen kan vi gå ut och käka eller så kan vi dra hem till mig och käka ute på altanen (om det är fint väder). Vi kan väl se hur vi gör lite längre fram.

Håller just nu på och bygger en studio hemma i garaget, förhoppningsvis blir den klar inom en eller två månader - då finns det nya chanser för den som vill prova på ifall det inte skulle passa nu den 23:e.
 

murdoc

Aktiv medlem
69 visningar och 3 anmälningar.

Skulle det passa någon annan dag?
Lördag / söndag skulle väl passa bäst eftersom folk kanske åker en bit och tar man en vardag blir det så sent.

Nu till helgen har jag inget planerat vad jag vet / kommer ihåg. Så skulle det passa er bättre, funkar det för mig också.

Vad säger ni?
 

murdoc

Aktiv medlem
WFS) (Picture skrev:
Kan vara värt att nämna att den kamera ni tar med er behöver en möjlighet att ansluta en blixtsynkkabel (kabel finns i studion).

Bra påpekande!

Jag har en adapter som passar Minolta / Sony och Marie en för Nikon. I nödfall kan man använda den ev.inbyggda blixten på kameran och använda studioblixtarna som slavar. (De känner av kamerablixten och skjuter av nån millisekund efter).

.
 

lottawe

Aktiv medlem
murdoc skrev:
Nu till helgen har jag inget planerat vad jag vet / kommer ihåg. Så skulle det passa er bättre, funkar det för mig också.

Vad säger ni?
På lördag jobbar jag i Gunnarskog (bröllop) fram till ca 17.00 och Arvika är ju liksom på vägen hem då så om jag kan övertala assistenten att bli med till er samt om lördag em funkar så kanske det skulle gå.. OM jag kan flirta till mig förlägning av barnvakten också. Men kan fler den dagen fixar jag nog rtt säkert allt det ovan. Tror jag..
 

murdoc

Aktiv medlem
Det verkar som att det blir 23/8 i alla fall.
Bara Lotta som har anmält intresse för i morgon, vilket inte är "bara", men kan bli lite tråkigt med endast två deltagare.

Naturligtvis kan fler anmäla sig innan den 23:e men tiden skulle vi nog behöva slå fast.

Kl.11?

Vi är tre från Arvika och en från Sunne så nåra längre transportsträckor blir det ju inte tal om.

Ingen från Karlstad som är intresserad?
För långt att åka kanske.... ;oD
 

murdoc

Aktiv medlem
Ja, är det nån som är intresserad av vart studion ligger tro?

Magasinsgatan 8. Där finns det en innergård och ingången ligger längst in till höger. En trappa upp och till vänster.

Oj, det var en usel upplösning på bilden.

Men det är mitt emot cafe Sunday och bakom butiken MUG.
 

Bilagor

linnean

Aktiv medlem
Tack

Bra att veta vart man ska. Tyvärr har jag inte hunnit med någon planering alls, men det ska bli kul att få se en studio igen!
 

murdoc

Aktiv medlem
Näe, det där med planering har det varit dåligt med. Har själv inga idéer om vad jag vill göra i studion men det löser sig säkert.

Jag kommer att vara på plats från 10.30 ungefär och dörren kommer att stå öppen så det är bara att klampa in.

Synd bara att vi blev så få.

Vad gör ni andra en dag som denna?
 

linnean

Aktiv medlem
Tackar

Efter en dag i studion är jag förälskad i min kamera igen, efter att ha haft den i nedpackad lite för länge. Jag var så inspirerad att jag tog ett par bilder på torget på vägen hem.
Här är några exempel.
Tack Tommy
 

Bilagor

ANNONS