Annons

Redigerings program med antivirus`?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lars.L

Aktiv medlem
Jag ska köpa en ny dator som jag ska redigera på och då undrar jag om man ska ha norton antivirus eller norton intenet security??

tack på förhan
MVH
Lars
 

Lars.L

Aktiv medlem
Anledningen till att jag vill ha norton är för att jag har bra erfarenheter. av norton.
Jag är en misstenksam figur mot de alla gratis program.

vad e skillnade på norton antivirus och norton intenet security
 

AAVERDAL

Aktiv medlem
Anledningen till att jag vill ha norton är för att jag har bra erfarenheter. av norton.
Jag är en misstenksam figur mot de alla gratis program.

vad e skillnade på norton antivirus och norton intenet security
Norton Antivirus: just enbart virusskydd
Norton internet sec: antivirus, brandvägg mm

Men det suger kraft....hopplöst tungt.

Om du prompt vill betala:
Nod 32
Mc Affe
Kapersky

Dessa tre är ljusår bättre än Norton
 

hockeyfotografen

Avslutat medlemskap
Anledningen till att jag vill ha norton är för att jag har bra erfarenheter. av norton.
Jag är en misstenksam figur mot de alla gratis program.

vad e skillnade på norton antivirus och norton intenet security
Till att börja med så är det bra att vara misstänksam mot gratisprogram.

Men när det gäller AVG och Avast så är det i högsta grad seriösa och bra leverantörer bakom de programmen.

Själv har jag erfarenheter av både Norton och Avast (har inte testat AVG).
Skulle rekomendera Avast för Norton alla dagar i veckan.
(Tilläggas kan att jag jobbat som IT-konsult, och extraknäcker som det emellanåt fortfarande).

Norton har en enorm förmåga att slöa ner datorer.
Utan att för den skull erbjuda ett skydd som är bättre än något av de andra seriösa alternativen (viktigt att komma ihåg att den viktigaste egenskapen är att hitta så många som möjligt av de virus och trojaner som finns "vilda" i dagsläget. Norton detekterar fler virus än något annat program, men väldigt många av dessa är inte alls aktiva idag).

Som jag ser det, så är ett köp av Norton inget annat än att slänga pengar på att slöa ner datorn helt i onödan. När konkurenterna gör lika bra jobb med att stoppa virus, utan att kosta något, och utan att ta prestanda i onödan.

/Daniel.
 

78D40

Aktiv medlem
Köp NOD32 klart bästa idag! Kolla andra forum så ser du att det är klart populärast. Kostar ungefär lika mycket som skit Norton!
 

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Lite OT, men har någon funderat på varför det finns gratis antivirusprogram och de som tar betalt för sina?
Något MÅSTE ju skilja sig mellan gratis och betalversioner.... eller hur?
 

hockeyfotografen

Avslutat medlemskap
Lite OT, men har någon funderat på varför det finns gratis antivirusprogram och de som tar betalt för sina?
Något MÅSTE ju skilja sig mellan gratis och betalversioner.... eller hur?
När det gäller Avast, så har de en betalversion.
Betalversionen har några fler funktioner än gratisvarianten.

Sedan så får enbart privatpersoner använda Avast gratisversion.

När det gäller priset, så tror jag att en del tillverkare hellre bygger en "relation" med privatanvändare. Som ett sätt att marknadsföra sig.
Alternativet är ju, för väldigt många personer, att piratkopiera.
Piratkopieringen är ju något som företagen måste kalkylera med på ett eller annat sätt.

Tilläggas bör att jag personligen är strängt emot piratkopiering.

/Daniel.
 

Anders Östberg

Guest
AVG eller Bitdefender (jag körde AVG gratisversion några år men har bytt till Bitdefender betalversion nu och båda fungerar klockrent utan att störa)...

Norton har jag bara dålig erfarenhet av, har själv kastat ut det och hjälpt flera kollegor med krånglande datorer som sänkts m.a.p prestanda och stabilitet av Norton. Det lägger sig i för mycket, krånglar med kommunikation och installationer, tar plats och kraft.
 

Sushan

Avslutat medlemskap
Jag kör med Panda Internet Security och det fungerar mycket bättre än det Norton Internet Security jag hade förut och som dessutom tog mer plats i datorn. Om jag minns rätt så hade jag större problem med virus med Nortons program och fick rensa i karantänfunktionen då och då, men det har jag inte behövt göra sedan jag bytte till Panda.
 

Bokeh

Aktiv medlem
NOD32 är suveränt bra, tar väldigt lite kraft av datorn och hittar alla virus, Norton är helt kasst, förutom att det tar fruktansvärt mycket kraft från datorn så ger det inget skydd, jag har installerat Nod32 på ett tiotal datorer och rensat dom alla från massor av virus trots att dom haft Norton installerat, så vill du vara säker, glöm Norton och använd riktiga proffisionella antivirus program, typ NOD32 eller Kaspersky.

/kent
 

Stef_n

Medlem
Lite OT, men har någon funderat på varför det finns gratis antivirusprogram och de som tar betalt för sina?
Något MÅSTE ju skilja sig mellan gratis och betalversioner.... eller hur?
I detta fall är det nog så bra som det låter ;)

Kör själv gratis varianten av Avast och den funkar kanon, enkel att installera, snyggt gui, uppdaterar sig automatiskt. Känner inte att jag saknar något med den versionen.

Som privat person är den gratis, men så fort man är kommersiell ska man betala! dvs Det är hos företagen dom får in sina pengar.

Som jag ser det är det inte sämre kvalitet på gratis varianten.
Snarare ett fantastiskt sätt att visa upp sin produkt.
 

Peter...

Aktiv medlem
Jag ska köpa en ny dator som jag ska redigera på och då undrar jag om man ska ha norton antivirus eller norton intenet security??

tack på förhan
MVH
Lars
Lars, jag har kört många olika antivirusprogram på olika manskiner inklusive Norton.
Norton är Ok, men kräver väldigt mycket kraft av datorn.

Det jag fastnat för och använder på alla mina datorer nu är NOD 32..

Det finns säkert andra bra oxå...men jag tror inte du blir missnöjd med Nod 32
 

Lars.L

Aktiv medlem
HUr e det med F-secure, har hittat att telia har ett virus program som f-secure har gjort.
är det nåt att ha?
 

TLEC

Aktiv medlem
Har Norton installerat på samtliga mina maskiner, upplever INTE att det tynger ned nånting.
Naturligtvis är det så att när man gör en total systemsökning, så måste det märkas.
Är mycket misstänksam mot program man inte märker av ner de jobbar.

Vid normal användning så märks Nortons produkter inte det minsta.
Skillnden mellan gratisprogram och sådana man betalar för är uppdateringarna.
Symantec är oerhört bra på detta, har vid ett antal tillfällen fått uppdatering av signaturer med "vändande e-post".

Jag är mycket nöjd med Symantec (Norton).

Beträffande programvara, så har jag NAV (Norton Anti Virus) installerat på de fasta maskinerna samt NIS (Norton Internet Security) på mina bärbara.
Gillar dock inte Norton360, då den inte ger mig tillräcklig kontroll.
 

Thomas Olinger

Aktiv medlem
Lars!

Köp inte Norton! Själv har jag provat det för några år sedan och visst det kan ha blivit bättre, men jag håller med tidigare skribenter och tipsar om Avast (www.avast.com) och AVG. Båda har dokumenterat låg "profil", dvs. tar lite resurser i anspråk av datorn.

Vid jämförelser som gjordes för något år sedan var Kaspersky (som är en kanonbra antivirusprogram) långt snabbare än Norton.

Varför betala när man faktiskt kan få något som är bra och gratis för en gångs skull?

Jag kör själv Avast Home och som brandvägg kör jag Comodo 2.4 (det finns en 3.0 Pro som även den är gratis, men den är så otorligt komplicerad att använda att man blir tokig).

Rekommenderar starkt dessa två program!
 
ANNONS