Annons

ENKELT bildspel med musik

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag har kikat i forumet på tidigare inlägg och hittat trådar ang bildspelsmakeri. Men det har inte varit det som jag söker....

Idag har jag gjort ett bildspel med musik i elements 4.0 och sparat i windows media format (tror jag att det heter) Det blir faktiskt jättebra när jag ser på det i elements.
Men....när jag ska bränna ner på DVD så blir det antingen pixligt och text helt oläslig eller om jag gör på ett annat sätt så blir bilderna rödstickiga.

Jag vill ha ett ENKELT program där jag kan fixa detta lätt. (helst på svenska) Köpa en cd i affären, gå hem och installera i datorn och snabbt och lätt göra bildspel med musik alltså. Finns det något sådant över huvud taget? Tittade i senaste tråden på programtips men dom såg lite krångliga ut för mig...
 

AAVERDAL

Aktiv medlem
Jag har kikat i forumet på tidigare inlägg och hittat trådar ang bildspelsmakeri. Men det har inte varit det som jag söker....

Idag har jag gjort ett bildspel med musik i elements 4.0 och sparat i windows media format (tror jag att det heter) Det blir faktiskt jättebra när jag ser på det i elements.
Men....när jag ska bränna ner på DVD så blir det antingen pixligt och text helt oläslig eller om jag gör på ett annat sätt så blir bilderna rödstickiga.

Jag vill ha ett ENKELT program där jag kan fixa detta lätt. (helst på svenska) Köpa en cd i affären, gå hem och installera i datorn och snabbt och lätt göra bildspel med musik alltså. Finns det något sådant över huvud taget? Tittade i senaste tråden på programtips men dom såg lite krångliga ut för mig...

My Slideshow.
Det är enkelt, och blir vettigt resultat när du bränner ut på DVD.
 

Kajsa220

Aktiv medlem
My Slideshow.
Det är enkelt, och blir vettigt resultat när du bränner ut på DVD.

Ja, ok tack, ......ska kika på det.

En sak som jag tänkte på just nu är ju att jag kan kanske ha gjort något fel i elements när jag ska välja hur jag ska spara bildspelet?

Jag har testat högsta upplösningen samt DVD (PAL) Men det kanske inte var rätt val?
 

jannemix

Aktiv medlem
Det finns bara ett program som är värt namnet

pro show gold, Det är jag såld på kostar sa 600kr så man blir inte
rånad och det är lätt att använda...
mvh jannemix...
 

Kajsa220

Aktiv medlem
pro show gold, Det är jag såld på kostar sa 600kr så man blir inte
rånad och det är lätt att använda...
mvh jannemix...

Googlade....hittade gratis provnedladdning från en sida som heter swedish.toggle.com (eller .se)

Är det "säkert" att göra en sån nedladdning? Varifrån köper man programmet?
 

johnoj

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag använder Magix Photostory, det fungerar klockrent, både för bilderna och det är även lätt att lägga till ljud och effekter.

/John-Olof
 

Kajsa220

Aktiv medlem
Alltså - jag tycker att elements är ett enkelt program för bildspel. Men när jag sparat i wmv-fil så blir det alldeles rött och suddigt. (När jag tittar på bildspelet i elements så är det perfekt. Det verkar vara ngn "kodning".....Jag har haft mkt kontakt med adobesupport (+en datakille) och fått många förslag men tyvärr har inget av dessa löst mitt problem. Sista förslaget är att formatera om datorn. Men då jag kostat på kalibrering så vill jag inte göra det varför jag istället ska använda makens laptop för att göra bildspelet i.
Så får det bli.
Tack ska ni har för tips!
 

growingart.se

Aktiv medlem
ProShow, kan man köpa nerladdninsversion och installera på annan dator, typ att man får en exefil? Min bild (och till viss del musik) dator är inte internetuppkopplad. Ser att det annars finns box att köpa.
 
ANNONS