Annons

Utbildningen / kurs i Luleåtrakten?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shaba

Avslutat medlemskap
Tänkte höra mig för angående utbildningar eller kurser i Luleåtrakten. Jag har letat igenom hela nätet utan någon lyckas hitta något alls.

Vet ni något om detta får ni gärna svara.

För övrigt är jag studerande på Luleå Tekniska Universitet, och om någon tycker sig ha kunskaperna och tiden för att lära ut på privatsidan, finns en slant att tjäna.

Jag är nybörjare, och har precis införskaffat min första systemkamera (Canon 40d, EFS 18-55mm IS, 440EX). Jag har nästan lärt mig alla grundläggande begrepp och har haft en halv sommar på mig att öva, men känner nu att jag vill avancera och lära mig nya saker.

Fotoredigering är inget problem då jag har en del vana i Photoshop, och är väldigt snabblärd datormässigt. Det jag söker är främst inom kamerahantering och fotografering.

Vill ni höra av er privat så skicka ett mail till: petsha-7@student.ltu.se annars kan ni svara här.

Tack på förhand, Peter
 

Maria F

Aktiv medlem
Visst finns det utbildningar i norr! Åtminstone enstaka kurser som finns att läsa på Institutionen för musik och media i Piteå. Här finns så vitt jag vet tre olika kurser: grundläggande digitalfoto, ljussättning och en ny som jag tror handlar om bildjournalistik. Jag har själv gått de två första och tyckte att dom var riktigt bra. Har dock inte mycket att jämföra med.

/Maria
 

Shaba

Avslutat medlemskap
Tack för ditt snabba svar Maria. Var inne och tittade på kursen Digitalfoto 1, men då den anordnas i Piteå, försvårar det situationen för mig då jag inte har bil, och är mer eller mindre "fast" i Luleå.

Vill verkligen hoppas på att det finns något i Luleå då jag blir ytterst besviken om jag ska behöva vänta tills nästa sommar innan jag kommer hem till södra Sverige och kan ta en sommarkurs.


Mitt sista alternativ blir nog att sätta upp lappar på campus och hoppas på att någon fotointresserad student kanske vill tjäna en hacka. Dock vet jag inte hur optimal denna lösning är.

Men jag ska fortsätta leta, har inte givit upp hoppet om Luleå ännu.

/Mvh Peter
 

Maria F

Aktiv medlem
Tack för ditt snabba svar Maria. Var inne och tittade på kursen Digitalfoto 1, men då den anordnas i Piteå, försvårar det situationen för mig då jag inte har bil, och är mer eller mindre "fast" i Luleå.

Vill verkligen hoppas på att det finns något i Luleå då jag blir ytterst besviken om jag ska behöva vänta tills nästa sommar innan jag kommer hem till södra Sverige och kan ta en sommarkurs.


Mitt sista alternativ blir nog att sätta upp lappar på campus och hoppas på att någon fotointresserad student kanske vill tjäna en hacka. Dock vet jag inte hur optimal denna lösning är.

Men jag ska fortsätta leta, har inte givit upp hoppet om Luleå ännu.

/Mvh Peter

Ja du. Då är nog något bildningsförbund ditt bästa alternativ. Typ ABF, Medborgarskolan eller något annat. Ett annat tips är ju att åka buss. På de kurser jag gick så var det flera som var bosatta i Luleå ...
 
ANNONS