Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom 2: Stacken funkar inte, eller?

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiffneck

Aktiv medlem
Har någon annan problem med att stackade bilder inte syns i Lightroom 2. Jag ser bara bilden som den är ställd i LR, inte retusch gjord i PS.

LR säger att det finns flera bilder i stacken och det går att bläddra, men samma bild visas. Och PSD filen ligger där den ska, så det är bara visningen som krånglar.
 

hallenberg

Aktiv medlem
När jag redigerar mina bilder externt i Lightroom 1.4 så dyker dom alltid upp som en kopia (även om jag säger ja till frågan om den ska stacka)... Inget svar som hjälper dig kanske, men ändå.
 

Anders Olsson

Aktiv medlem
Har någon annan problem med att stackade bilder inte syns i Lightroom 2. Jag ser bara bilden som den är ställd i LR, inte retusch gjord i PS.

LR säger att det finns flera bilder i stacken och det går att bläddra, men samma bild visas. Och PSD filen ligger där den ska, så det är bara visningen som krånglar.
I filmremsan (längst ned) försvinner numreringen av antalet filer i stacken om remsan är för liten. Öka storleken på den en aning så kommer numreringen fram som visar att det är en stack.

I gridläget kommer numreringen tillbaka om du trycker J på tangentbordet. Genom upprepade tryckningar på J får du fram olika exif-data beroende på vad du valt i dina inställningar (i menyn klickar du på Wiew och sedan Wiew options). I ett av de tre lägen som finns visas ingen data och ingen numrering av antalet stackbilder. Däremot ser du på höger och vänster sida en vertikal dubbellinje. Klicka på någon av dem och stacken fälls ut.
 

Stiffneck

Aktiv medlem
Det fungerade problemfritt i förra versionen och numreringen är där i LR2. Den säger att jag har två bilder i stacken och jag kan bläddra. Men det visar bara ursprungsbilden, inte den retuscherade. Märkligt...
 
ANNONS