Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppdrag för klädbutik - brainstorming

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar Persson

Aktiv medlem
Jag skall göra ett fotouppdrag för en mindre klädbutik. Bilderna skall användas till bl a utskick (pressinformation) till tidningar och tidsskrifter, men även mindre trycksaker. Jag har tänkt att ta lite olika varianter interiört, exteriört, med och utan blixt. Interiört använder jag ffa vidvinkel.

Min fråga är om någon/några har tips och input på bildidéer (motiv, filter, vinklar mm) till detta uppdrag. Jag välkomnar alla möjliga och omöjliga idéer.

Det rent juridiska och kommersiella villkoren har jag koll på.

Tack på förhand!
 

Gunnar Persson

Aktiv medlem
Sorry, butiken (med kläderna i). Det hindrar ju i och för sig inte att man tar närbilder på kläder, men det är alltså inte meningen att kläderna skall vara på någon modell.
 

prinsen

Aktiv medlem
kolla runt lite i kataloger för interiörer och skaffa lite inspiration.

Jag har inte gjort något liknande så jag är nog inte den du ska fråga :)
 

mackan

Aktiv medlem
Kolla in vad du har för ljus att jobba med t ex blandjus fönster/lysrör spottar och välj film därefter.
Oftast enklast och bäst att jobba med befintligt ljus enl. min erfarenhet.

Spana in vinklar och höjd och bestäm vilka 3-4 utgångspunkter som framhäver butiken bäst (sträva efter ett bra djup).

var inte blyg med att flytta på störande grejer och se om du kan förbättra ljuset genom att rikta om spottarna.

Änvänd stativ och jag rekomenderar bländare 11.

/Marcus
 
ANNONS