Annons

Plåta på Gym ??

Produkter
(logga in för att koppla)

fotojohan

Aktiv medlem
Jag har fått ett erbjudande jag inte kan stå emot. Jag ska hjälpa en polare att plåta fitness bilder på hans Gym.

Är det något speciellt jag ska tänka på med ljussättning och grejer, med tanke på att det är mkt speglar på ett Gym?? Väggarna är i terracotta färg i övrigt nere på gymmet.

Tacksam för svar...

// Johan F
 

matnyttige

Aktiv medlem
Se till att de "brea pöjkera" inte ser för klena ut, för då brukar de bli lite sura o kinkiga.

Extrem vidvinkel några centimeter från biceps kan ge bra effekt. (Övriga kroppen ser dock liten ut men man kan ju inte ha en 100% symmetrisk kropp)

Lycka till ;-)
 

lotelo

Aktiv medlem
Undvik uppifrånkort på nån stackare i benpressen om den står i mitten.. Förlåt, egentligen tror jag nog att du tänker själv fast jag råkade faktiskt ut för en fotograf som ansåg benpressen i mitten av gymet vara enda möjliga att fotografera p g a speglarna. Sen att modellen fick 10 dubbelhakor var tydligen ett mindre problem för bilden publicerades på förstasidan i Kuriren.
 

lotelo

Aktiv medlem
Det råkade vara jag som var "stackaren" så den försöker jag förtränga;) Sen var det -94 (tror jag) som den publicerades i Norrbottenskuriren så den är ju snart antik. Fast det är sant att det var många dubbelhakor.
 

pola

Aktiv medlem
lotelo skrev:
fast jag råkade faktiskt ut för en fotograf som ansåg benpressen i mitten av gymet vara enda möjliga att fotografera p g a speglarna.
det är väl inte så besvärligt att undvika speglarna, man behöver ju inte plåta på dem :)
 

lotelo

Aktiv medlem
Det är sant fast det var ju inte jag som var fotograf. Fast svårt är det verkligen i gym med så mycket speglar. Det är ju ingen bristvara direkt.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Ska förklara duschflaskan.

Är man inte svettig och glänser lite extra så går det att fixa med lite vatten i en duschflaska.
 

pola

Aktiv medlem
Erik Schalin skrev:
Ska förklara duschflaskan.

Är man inte svettig och glänser lite extra så går det att fixa med lite vatten i en duschflaska.
okey, jag fattar...
men att enbart plåta "svettiga" människor är kanske inte eftersträvansvärt.
 

Montenegro

Aktiv medlem
En vidareutveckling på det Per-Olof sa:

Om du kommer att andvända vanlig färgfilm så måste du andvända korrigerings filter för att få naturliga färger (om du inte andvänder tungsten film t.ex.). Så om du andvänder vanlig färgfilm i tungsten ljus (dvs vanliga lampor) så måste du ha ett 80A filter (blått) och korrigera med två stopp i exponeringen. Andvänder du vanlig färgfilm och det är lysrör på gymet så behöver du ett 30M filter (rosa) för att filtrera bort det gröna ljuset och överexponera ett stopp. Svartvitt är enklast :)
 

pola

Aktiv medlem
klang skrev:
En vidareutveckling på det Per-Olof sa:

Om du kommer att andvända vanlig färgfilm så måste du andvända korrigerings filter för att få naturliga färger (om du inte andvänder tungsten film t.ex.). Så om du andvänder vanlig färgfilm i tungsten ljus (dvs vanliga lampor) så måste du ha ett 80A filter (blått) och korrigera med två stopp i exponeringen. Andvänder du vanlig färgfilm och det är lysrör på gymet så behöver du ett 30M filter (rosa) för att filtrera bort det gröna ljuset och överexponera ett stopp. Svartvitt är enklast :)
En kamera med TTL borde väl sköta exponeringen automatiskt.
Svartvitt passar förmodligen inte i reklambilder för fitness.(om det nu är det?)
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Om du vill ha en svettig look, kan du prova att först smörja in dem med linement eller annan fet kräm, sedan duscha dem med blomsterspruta.
Då får man "svettdroppar" som ligger kvar på huden. Kan vara coolt ibland.

På min helt ouppdaterade hemsida www.picturethis.nu finns en serie bodyb(u)ilder.
Alla är tagna på på gym, utom Stig-Eive som plåtades på en tävling.

Jag valde ett hårt ljus, för att trolla bort bakgrunden. Men det kanske inte var din tanke?
 

Malaka

Aktiv medlem
Ja att en kamera har TTL hjälper ju inte så mycket mot färgtemperaturen men använder du blixt så kompenserar ju den till viss del för fel färgtemp. Du kan även sätta filter på blixten för att göra det ännu krångligare..
 
ANNONS