Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla från USA

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet av att handla från USA??

Hur stor är chansen att man får tulla på kamerautrustning som sends via privat person?

Om den fastnar i tullen vilka avgifter tillkommer då tex. skatt, tull, moms mm?

Jag funderar på att köpa ett par objektiv och lite lagringsmedia och låta en kompis som bor där köpa ut och skicka iväg det med posten.

Ska jag tänka på något annat som försäkring?

MVH /Jesper
 

Daniel_L

Aktiv medlem
En bra början vore nog att göra en sökning på "USA" eller "tull" i forumet. Då hittar du massor av trådar som behandlar precis det du frågar efter.
 

pola

Aktiv medlem
om man reser till USA och handlar, och därefter packar upp utrustningen i kameraväska, hur ska man kunna åka fast i tullen då?
om man inte innehaver narkotika eller annat olagligt.
 

martinl

Aktiv medlem
pola skrev:
om man reser till USA och handlar, och därefter packar upp utrustningen i kameraväska, hur ska man kunna åka fast i tullen då?
Det går att vända på den frågan: Är det någon som haft problem med att ta tillbaka utrustning in i Sverige, blivit avtvingade kvitton el. dyl. som bevis för att prylarna inte är införskaffade under resan?

/Martin
 
ANNONS