Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips inför fotografering av brudpar

Produkter
(logga in för att koppla)

bengztha

Ny medlem
Hejsan skulle vilja ha lite tips vad man ska tänka på när man fotar
ett brudpar utomhus och inomhus. har ingen som hels erfarenhet av detta
tacksam för tips.

Mvh jonas
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
  • Se till att ha laddade batterier och tömda minneskort
  • Trampa inte på klänningen
  • Arrangera brudparet på ett snyggt sätt
  • Tänk på bak- och förgrund
  • Gör så att de blir snygga
 

SaraE

Aktiv medlem
Hejsan skulle vilja ha lite tips vad man ska tänka på när man fotar
ett brudpar utomhus och inomhus. har ingen som hels erfarenhet av detta
tacksam för tips.

Mvh jonas
Titta på bilder! Tonvis med bröllopsbilder!

Och ta det lugnt, få brudparet att känna sig avslappnade.

Men framförallt - ha skoj! Bröllop är baske mig det allra roligaste jag vet att fotografera. Asjobbigt, stressigt men fantastiskt! :-D
 

wozzgirl

Aktiv medlem
Titta på massor med bilder.
Ta inte bar aklassiska bilder på brudparet. Ta närbilder på detaljer också, samt bilder på festplatsen etc är roligt att ha.
 

Dood

Aktiv medlem
1) Ta med dig en mapp/pärm med bröllopsbilder som tilltalar dig och kika igen dem en stund in i fotografering för att få uppslag till andra arrangemang än de du precis har tagit. Det är i början lätt att bli så stressad och uppe i det att man glömmer av mycket av det man tänkt hinna med.

2) Försök få med dig någon som kan assistera dig med reflektor m.m.

3) Ha kul!
 
Senast ändrad:

Erik Schalin

Aktiv medlem
...och kika igen dem en stund in i fotografering för att få uppslag till andra arrangemang än de du precis har tagit.
Inte hinner man sitta och bläddra igenom bilder när man plåtar bröllop. De bilder du ska ta får du allt ha tänkt igenom innan.
Skriv ett schema MED tidsangivelser!
 

Dood

Aktiv medlem
Inte hinner man sitta och bläddra igenom bilder när man plåtar bröllop. De bilder du ska ta får du allt ha tänkt igenom innan.
Skriv ett schema MED tidsangivelser!
Om man är oerfaren bröllopsfotograf kan det vara ett bra stöd om idéerna tar slut. Även om man tänkt igenom allt innan är det lätt att "låsa sig" när man är grön och när det väl gäller. Fick tipset av en erfaren bröllopsfotograf inför min första bröllopsfotografering och även om jag bara ägnade någon enstaka minut åt att bläddra igenom så var det ett stöd.

När ska man hinna gå igenom schemat då? ;)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
När ska man hinna gå igenom schemat då? ;)
Schemat skriver man i samförstånd med paret i god tid innan.

Tiden klockar man för att få fram alla restider mellan platser.

När sedan de bilder man planerat är gjorda, DÅ hinner man leka.
Och givetvis kommer man på saker under tiden men får samtidigt stryka saker i sitt schema.
 
ANNONS