Annons

Minolta 505si Super, fortfarande något att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pott

Aktiv medlem
Är det läge att byta ut mitt Minolta 7000 hus och kompleter med lite optik eller ska man vänta ett tag och satsa på en DSLR(när minolta nu ska släppa en sådan)/dynax 7:a när man blir rik och berömd?
Det jag främst undrar är hur mycket borde jag betala för följande annons:
Minolta 505si Super + Minolta 28-105 3,5-4,5 + Sigma 105 2,8 Macro Allt är i bra skick

smell ya later!
/Pott
 

stäck

Aktiv medlem
De enda saker jag har att hålla emot min 505si Super är
-avsaknaden av skärpedjupsknapp
-den dåliga AF/MF-omkopplaren
-knöliga kontroller i manuellt läge (få knappar innebär att det krävs många knapptryck för att komma dit man vill)

Å andra sidan får man ju en så skojig sak som "Eye Start" (som jag aldrig använt annat än på skoj).

Det är ju en förhållandevis enkel systemkamera med bra automatlägen, och ganska lätt och smidig, men kanske inget för den kräsne fotografen. (Ja, jag vill också byta upp mig till en Dynax 7)

Men vad kan egentligen en 505si Super som inte din 7000 kan? Varför byta? Det är klart, får man ett bra pris kan man ju köpa det bara för optiken (zoomen är ju både ljusstarkare och lite längre än din 35-80:a, och en 100mm makrolins är alltid bra att ha). Båda säljs ju nya för ungefär 4000 resp 4500 kr. Man kan ju alltid sälja det ena av husen (behåll det du gillar bäst) med den gamla zoomen.
 
ANNONS