Annons

var köpa dimage 7hi?

Produkter
(logga in för att koppla)

vee

Aktiv medlem
var hittar man en 7hi (ingen begagnad).. billigast?? billigaste jag hittat såhär långt är hegethorns.se som säljer den för 12324 inkl moms
 

jnse

Aktiv medlem
Billigast vet jag inte, men jag brukar beställa (nästan) allt fototillbehör + kameror från cyberphoto... Blev så nöjd med dom första gången jag beställde så jag har fortsatt med det.. Lägst pris är inte det viktigaste, bra service är viktigare.. tycker då jag... :)
Jag köpte min Dimage 7i därifrån..

Cyberphoto
 

KGS

Aktiv medlem
I USA går 7Hi för $980 o uppåt det är ca 8000... men törs man köpa där? Vad gäller för garantier? Och åker man på moms o tull hamnar man på uppemot 11000 gissar jag... fortfarande en tusing billigare än svensksåld, men är det värt det? nån som vet? Reparerar Minolta i Sverige en kamera som är köpt i USA?
 

vee

Aktiv medlem
på ebay auktioner står de iaf ofta att kameran e köpt genom minolta i usa.. vilket väl tyder på att minolta inte har "världsgarantier".. skiljer bara nån hundring mellan 11000 och priset jag får här hemma.. så känns inte så värt o börja hålla på me sånt så man får vänta på kameran i flera veckor ossovidare..
 

KGS

Aktiv medlem
njae... $1030 räcker för att få den till Sverige på några dagar... men sen är det lite lotteri om man måste betala moms o tull har jag förstått... oftast slipper du det o då är det totalkostnaden. Med nuvarande dollarkurs är det lite drygt 8000 o du behöver inte vänta i veckor. Beställer du på måndag har du den sannolikt till helgen...
 

vee

Aktiv medlem
ok.. min tidigare erfarenhet säger att de tar veckor =/ fast de var väl bara otur då tydligen..
 

KGS

Aktiv medlem
jag har ofta blivit mäkta överraskad när jag beställt grejor från andra sidan Atlanten, ibland har de kommit redan på onsdagen när jag beställt på måndag em här hemma. Men hittills har jag aldrig köpt nåt riktigt dyrbart därborta o tvekar lite inför att ta hit en kamera med tanke på garantier osv... men sjunker dollarn lite till så får man snart två kameror för priset av en... Expert i Västerås tar fortfarande 15000 för en 7Hi som jag kan hämta over there för 8000...
 

KGS

Aktiv medlem
*s* det är möjligt, men när man sitter ett musklick från att beställa en Hi från andra sidan så försöker jag övertyga mej om att det är vettigt... o då jämför jag så *s* Då känns det lönsamt att beställa o chansa o alltihop... men visst, här hemma kan man få den för 12300 nånting... o snart kommer väl nästa generation o då vill man väl inte ens se åt en 7Hi längre *s*
 

Björn Jansson

Aktiv medlem
Är även jag väldigt sugen på att köpa en Hi från amerikat, överpriserna här tar ju livet av en. Fungerar det att köpa från alla amerikanska försäljare eller har du något tips på en bra butik som är säker att beställa ifrån. Vill ha en hi för bufferminnet samt den läckra färgen.
 

KGS

Aktiv medlem
är väl 25% de lägger på så då är vi uppe i tio tusen... o sen vet jag inte om det finns nån tullavgift som kan tillkomma också. Men så sent som i lördags fick en god vän hem ett paket med 1GB CF-kort till ett mycket lågt pris jämfört med vad man tar i Sverige (1800 kr ca inkl frakt). Ingen tull. Ingen moms. Hemkört till dörren på en lördag.
 

Björn Jansson

Aktiv medlem
butik?

Har kollat runt lite cnet, men de flesta butiker verkar ju bara skicka inom USA, vart skall du beställa ifrån? Vore väldigt tacksam för tips på inköpsställen
 

KGS

Aktiv medlem
jag sökte på e-bay, där kan du välja avancerad sökning o söka ut leverantörer som levererar till Sverige. Lägsta priset häromdagen var 980 dollar, Camveis heter företaget, det var en ganska naken kamera. Många säljer den i kit med minnen, telekonvertrar o vidvinkeltillsatser mm mm

"Hello, thanks for your visiting our eBay listings, shipping vie FedEx 3-5
> days is $55.00 insured, so the total we will charge you is $1034.99.
>
> Joel Weiss
>
> P.S there might be some tax's which we are not responsible, It's up to the
> Sweden Government."
 

Björn Jansson

Aktiv medlem
Är lite orolig för tull bara, en kompis varnade mig för den, EU gillar ju inte att man köper utanför unionen. Men en hi från staterna är verkligen billig.
 

KGS

Aktiv medlem
kollade på www.tullverket.se där de har en kalkylator för import! Tullen för en trådlös mus är noll... för paintballprylar 2,7% för CD o böcker 3,5 osv. Trådlös mus var den enda elektronikprylen jag hittade...
För tullverket är givetvis moms obligatoriskt... men tja... sen beror det på vad avsändaren skriver också. De kan skriva att det är en gåva eller varuprov eller nåt...
 

Björn Jansson

Aktiv medlem
Kollade in tullverkets hemsida jag oxå, det verkar ju rätt lugnt. Har du slagit till och köpt kameran via e-bay nu eller? Såg att dom hade nån symbol för vissa varor som hette "gift", undrar om de går att få dem att skicka grejjerna som det *hehe* :)
Men är frakten verkligen bara typ 20 dollar, låter lite väl lite, har sett att många butiker tar typ 70 dollar för internationell frakt. 20 dollar är väl vad det kostar inom USA eller? Sedan är ju problemet med garanti m.m. Men om man tjänar fyra papp på ett usa köp så är risken värd att ta.
 

KGS

Aktiv medlem
frakten är $55, Federal Express, 3-5 dagar, inklusive försäkring... jag är mycket sugen. Just nu är min Dimage 7 hos Minolta på service. Jag ska fråga där när jag hämtar den om hur de hanterar kameror som man får i present från släktingar i USA *s*. De begagnade Hi jag sett har man begärt närmare 12000 för här hemma så nog är det intressant om man kan få en ny för dryga 8... å andra sidan är det väl snart dags för nästa generation Dimage, eller?
 
ANNONS