Annons

canon s45, canon ixus 400

Produkter
(logga in för att koppla)
är 2 canonkameror jag är intresserade av.
hur är möjligheterna till manuella inställningar på dessa?? är de likvärdiga varandra? samt liknande en systemkamerA?

vet nån om dessa har digitala filter, och/eller möjlighet att fota i svart/vitt samt sepia? samt andra eventuella digitala "effekter"

vet nån om det i nödfall går att köra dem på vanliga AA batterier?? de använder ju vanligtvis uppladdningsbara.
Canon Li-Ion NB-2L (canon s45)
NB-1LH (canon ixus 400)

så undrar jag livslängden på de vanliga uppladdningsbara batterierna innan man måste ladda dem igen


övriga kommentarer och värderingar angående nån av dessa uppskattas oxo

taxam för svar mvh norman
 

daniel1337

Aktiv medlem
jag har en s45:a som jag är nöjd med.
vet inte mycket om ixusen.

s45 kan man inte köra med AA-batterier.
svartvitt, sepia mfl digitala effekter finns.

s45 kan man köra helt manuell eller med programautomatik. smidigt.

kolla på cyberphoto, där har dom massa data och testbilder för kamrorna

//daniel
 

kaw

Aktiv medlem
dpreview har just testat Ixusen. Lite manuella inställningar förhållande till priset var en slutsats. Bäst bildkvalitet "i klassen" en annan.
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Provade en S45 i helgen och personligen gillade jag den inte, bilderna blev dock bra.
Den är liten och smidig.
Luckan framför optiken har en förmåga att resa på sig (beroende på hur man håller) när man stänger luckan och då går den lätt lite för långt!
Kameran har många manuella funktioner, men är svår att hantera, den är för liten med för många funktioner, kameran är helt enkelt för liten för alla funktioner som den har. När man tar upp den ur fickan så är det svårt att se vad som är fram/bak eftersom den är så symetrisk byggd.
Kikade så på Canon G3 och Olympus C-5050.
Canon G3 var i mitt tycke bättre funktionsmässigt och kändes bättre i handen.
G3 har samma funktiner som S45 plus lite till, bl.a. roterbar och skyddad display, dock är den lite dyrare, 7895:- på ScandinavianPhoto.
G3 är mer lik en systemkamera (vidvinkel och telelins som tillbehör) med dedikerade knappar för olika funktioner vilket gör den lättarbetad.
Mycket bra batteritid.
För dom extra kronorna får man mycket kamera.
Båda kamerorna tar Compact Flaschkort.
 
ANNONS