Annons

coolpix 4300 vs. G3/G2

Produkter
(logga in för att koppla)

ingemarh

Aktiv medlem
SKA KÖPA EN DIGITALKAMERA I DAGARNA.
Jag ska ha den för att alltid ha med och kunna ta bilder i alla miljöer. Jag vill ha en lättarbetad, snabb kamera med bra bildkvalitet. Den ska funka som point and shoot men ochså med möjlighet till helt manuell.

Jag har iriterats över tidigare digitalkameror jag provat på några punkter: Uppstartningstid. Avtryck till bild. Kass manuell sökare. Trassliga menyer.

Är G3/G2 jämförbar med coolpix 4300. Vad har de för likheter/olikheter. Jag lutar åt 4300 mycket tack vare priset (dryga 5000).

Hoppas på svar från Ni som provat modellerna.

Ingemar
 

julgus

Aktiv medlem
Hej

jag vet inget om Coolpixen 4300. Däremot hade jag en Canon G2 som, i mina ögon, inte var någon höjdare. För stor för att vara liten.. för liten för att vara greppvänlig.. shutterlag och brusiga bilder vid högre emulerad iso, taskig blixtfunktion... dock fina bilder då allt klaffade. Men, rekommenderas inte.

En beg Olympus E10 för 9-10 tusen är ett bättre köp trots vissa brister.

Med vänlig hälsning
Johan

ingemarh skrev:
SKA KÖPA EN DIGITALKAMERA I DAGARNA.
Jag ska ha den för att alltid ha med och kunna ta bilder i alla miljöer. Jag vill ha en lättarbetad, snabb kamera med bra bildkvalitet. Den ska funka som point and shoot men ochså med möjlighet till helt manuell.

Jag har iriterats över tidigare digitalkameror jag provat på några punkter: Uppstartningstid. Avtryck till bild. Kass manuell sökare. Trassliga menyer.

Är G3/G2 jämförbar med coolpix 4300. Vad har de för likheter/olikheter. Jag lutar åt 4300 mycket tack vare priset (dryga 5000).

Hoppas på svar från Ni som provat modellerna.

Ingemar
 

kaw

Aktiv medlem
Re: Re: coolpix 4300 vs. G3/G2

Jag har visserligen inte bara positiva åsikter om G2:an, men håller inte med om detta
julgus skrev:
För stor för att vara liten.. för liten för att vara greppvänlig.. shutterlag
Tycker den är greppvänlig (svarta varianten) och någon fördröjning att tala om finns inte (en tiondels sekund) när man har avtryckaren nertryckt till hälften.

För mig skulle inte Nikons 4300 vara ett alternativ då den inte kan lagra bilden i råformat och bildkvaliteten (bland annat därmed) är sämre.
 
ANNONS