Annons

Visa bilder på DVD-spelare?

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasj

Medlem
Hejsan!

Jag undrar hur man gör för att bränna en cd med digitala bilder, som fungerar på en DVD-spelare? Vilka program behövs?

Tacksam för svar!
 

olhe

Medlem
Ulead DVD Picture Show 2

http://www.ulead.com/dps/runme.htm kan du hitta en fri Trial av ett alldeles utmärkt program för att visa bilder på TV:n med hjälp av DVD.

Har själv gjort ett antal DVD med den fullständiga versionen. Ett suveränt och lättarbetat program som endast kostar några hundralappar.

Med detta program kan du visa bilder och filmsekvenser tillsammans med både talade kommentarer,texter och musik med alla nyare DVD spelare.

Det finns dessutom en del nya DVD spelare som direkt kan visa bilder i JPG format och en del som kan visa bilder i Kodaks format.
 

Ixus

Ny medlem
Har testat Uleads DVD PictureShow 2 och bilderna flimmrar något aldeles förskräckligt, kan ej rekomenderas. Har även testat Nero och SVCD även detta flimrar men inte så mycket. Har även testat ett program från Photdex, ProShow Gold 1.2 och det flimrar inte alls, men man kan inte stega bilderna manuellt, såvida jag inte gör något fel vi bränningen.
Finns det någon som har bra erfarenhet av liknande pprogram som kan rekkomenderas så vore jag tacksam.
 

PIC-ke

Aktiv medlem
På mac funkar det utmärkt med programvara som ingår ..o allt funkar ihop iPhoto-iTunes-imovie-iDVD lätt och smidigt :)
Sjyssta bildspel med musik text och bilder.
 

Guardian

Medlem
Jag har använt PowerDirector Pro 2.5, med bra resultat. Skulle vilja ha ett program där man kan skriva några rader till bilden precis som i ett fotoalbum.
 

olhe

Medlem
Anti-flickering

Har du kryssat för apply anti-flickering filter under preferences?
 

Ixus

Ny medlem
Jodå jag har provat att kryssa i anti-flickering, har bränt ganska många skivor utan ett enda bra resultat. Kanske om jag hade en 100 Hz TV, skulle det bli bättre, men jag tvivlar. Är det någon som har erfarenhet av det?
Om man tittar på Uleads disskussionsforum angående det programmet så är ca 30% av alla inlägg angående just detta.
 
ANNONS