Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

JenyJ

Aktiv medlem
Jag har blivit inspirerad av gänget i Stockholm som träffas på Puck varannan vecka och fikar och snackar.
Finns det intresse för något liknande här i Göteborg?
Jag tänker mig att man skulle kunna träffas torsdag eftermiddag, kanske varannan-var tredje vecka till att börja med och se vartåt det bär.
Tanken är alltså inte att just då fota, utan mer bara prata bilder, kameror och så.....

Hoppas det finns fler som vill! :)

/Jenny
 

Kijana

Aktiv medlem
Ehh.. Jenny, lilla.... Om du kikar i Fotoväst så ser du att det är väl just det som ska hända med jämna mellanrum. Första träffen var ju i tisdags. Och gissa vem som var initiativtagare till den? Ja, inte var det jag, men vår vän Marita...
 

JenyJ

Aktiv medlem
Vad kul med så snabb respons! :)

Jag har ett par funderingar kring var man skulle kunna ses. Har ett favoritkafé på Tredje Långgatan, men minns inte ikväll vad det heter.. *s*
Men kom gärna med förslag om ni har koll på något lämpligt ställe. :)
 

JenyJ

Aktiv medlem
Ehh.. Jenny, lilla.... Om du kikar i Fotoväst så ser du att det är väl just det som ska hända med jämna mellanrum. Första träffen var ju i tisdags. Och gissa vem som var initiativtagare till den? Ja, inte var det jag, men vår vän Marita...
Ehh... Kenneth... det har jag inte helt missat.... *s*
Men jag kände att jag ville nå en grupp större än FotoVäst, och dessutom är jag ständigt upptagen på tisdagar..... ;-)
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Ehh... Kenneth... det har jag inte helt missat.... *s*
Men jag kände att jag ville nå en grupp större än FotoVäst, och dessutom är jag ständigt upptagen på tisdagar..... ;-)
Jag håller med dig Jenny och tycker som sagt ditt intitativ är jättebra


Tyvärr bra fikaställen att föreslå är kanske inte min starkaste sida, men något relativt centralt och gärna med "myskaraktär".. och Tredje Långgatan tycker jag låter som ett bra alternativ
 

Kijana

Aktiv medlem
Ehh... Kenneth... det har jag inte helt missat.... *s*
Men jag kände att jag ville nå en grupp större än FotoVäst, och dessutom är jag ständigt upptagen på tisdagar..... ;-)
Just ja, du sjunger ju i ett kör...
Om du vill ha något som både är större än Foto-Väst och kan erbjuda fikaplats inomhus så tror jag det namnet på denna grupp är givet: - Foto-Tält!
 

JenyJ

Aktiv medlem
Just ja, du sjunger ju i ett kör...
Om du vill ha något som både är större än Foto-Väst och kan erbjuda fikaplats inomhus så tror jag det namnet på denna grupp är givet: - Foto-Tält!
*fniss*
Ja, det kan tänkas...
Men jag menade ju inte att det behövde vara större än FV, mer att även nå utanför denna grupp.. ;-)
 

DanielE.

Aktiv medlem
Kan vi inte skriva inlägg om träffar osv i FotoVäst forum? Det är ju praktiskt att bara behöva bevaka en plats på sidan...
(Det är 212 medlemmar i FotoVäst)

mvh Daniel

ps:
Sugen på mer händelser? Kolla in: http://www.flickr.com/groups/promenad
(Kvällsfoto på Östra kyrkogården på söndag t.ex.)
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Kan vi inte skriva inlägg om träffar osv i FotoVäst forum? Det är ju praktiskt att bara behöva bevaka en plats på sidan...
(Det är 212 medlemmar i FotoVäst)

mvh Daniel

ps:
Sugen på mer händelser? Kolla in: http://www.flickr.com/groups/promenad
(Kvällsfoto på Östra kyrkogården på söndag t.ex.)

Här kommer Jenny med ett trevligt intiativ som når ut till alla medlemmar på Fotosidan eftersom hon lagt det i forumgruppen Fotokompis.. Då tycker jag det är lite synd att man nästan direkt börjar "gnälla" om att det räcker med FotoVäst och att lägga den här sortens träffar där.. Nu är det kanske så att alla göteborgsmedlemmar inte är med i FotoVäst, samt träffar man lägger upp i klubbforumen inte kommer upp bland övriga forumtrådar.

Som sagt, det ena behöver ju inte förta det andra..

Hälsar "gnällspiken" Agnetha på morronkvisten :)
 

JenyJ

Aktiv medlem
Tack Agnetha, för ditt stöd.. ;-)

Ja, jag ska inte förklara igen varför jag öppnat den här tråden för det finns redan i skrift.
Däremot tycker jag det är lite kul att du, Daniel, vill ha allt samlat i en tråd (FotoVäst) samtidigt som du ändå länkar till en annan.. dessutom helt utanför Fotosidan.... *ler*
 

DanielE.

Aktiv medlem
Det var inte alls meningen att gnälla - jag ville bara ge ett litet förslag! Tvärt om så hyllar jag er som tar initiativ!
Jag tror dock att man är medlem i FotoVäst om man är intresserad av gemenskap runt Gbg. På Flickr når man de som inte är med på FS. Något åt det hållet tänkte jag väl...
Nu avslutar vi denna diskussionen och går tillbaka till ämnet igen! Ha en trevlig helg!
 
Senast ändrad:

JenyJ

Aktiv medlem
Ja, det är ingen fara Daniel.. Jag tar det inte som gnäll.. eller kritik...
Huvudsyftet är ju hur som helst att nå ut till så många som möjligt! :)
Ha en god helg, alla!
 

Benganbus

Aktiv medlem
Jag har blivit inspirerad av gänget i Stockholm som träffas på Puck varannan vecka och fikar och snackar.
Finns det intresse för något liknande här i Göteborg?
Jag tänker mig att man skulle kunna träffas torsdag eftermiddag, kanske varannan-var tredje vecka till att börja med och se vartåt det bär.
Tanken är alltså inte att just då fota, utan mer bara prata bilder, kameror och så.....

Hoppas det finns fler som vill! :)

/Jenny
Börja bara fika med nå'n trevlig fotokompis på nå't centralt ställe,
(med stadiga bord, det är viktigt)
Blogga se'n om hur kul det var!! :)
Och säg i bloggen att ni skall träffas igen där på ett visst datum...
Hokus Pokus! :)
B)
 

zatopek

Aktiv medlem
Kan inte komma denna vecka, men gärna andra.
Var skall man hålla ögonen för att se "schemat"? Någons blogg, eller hur fungerar det?

/Mats
 
ANNONS