Annons

Vågar man lita på CDON?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Shit, jag tror jag gjort nåt dumt.. Köpte precis en Fyndvara till rabatterat pris och betalade med Paypal.. Det står iofs "levereras av CDON på beställningen på mitt konto men frågan är ju, finns ens denna vara i lager? Kommer jag få vänta mellan 1-2 månader på att den dyker upp och kommer jag ens få mitt paket? Med tanke på alla recensioner jag läst så känns det mer som om de lever på räntan från folks förskottsbetalningar utan att skicka ett enda paket.. Börjar bli nervös.. 😧
 

Third eye

Aktiv medlem
Jag användef CDON till att i stort sett endast köpa fyndprylar, och jag har alltid fått grejjerna snabbt och smidigt. Både från dem själva och anslutna butiker.
Kan ha haft tur dock, men jag har köpt rätt mycket från dem :)
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jag användef CDON till att i stort sett endast köpa fyndprylar, och jag har alltid fått grejjerna snabbt och smidigt. Både från dem själva och anslutna butiker.
Kan ha haft tur dock, men jag har köpt rätt mycket från dem :)
Tack, känns skönt att höra. Nu kanske jag kan sova inatt iaf :)
Jag uppdaterar när det hänt något med min order!
 

erdeljan

Aktiv medlem
Om du är osäker hävda ångerveckan (två veckor i verkligheten) men annars cdon brukar vara säker kort.
Lycka till och återkom med hur det blev.
 

Cygnes

Avslutat medlemskap
Cdon

Cdon räkningar jag till en av de större (seriösa) butikerna.

En fyndvara är väl en reparerad vara, kundretur, ett demo-x eller liknande så den borde väl finnas på lager.

Att betala med Visa eller MasterCard är ju alltid bra då kan du reklamera köptet hos dom om du inte får varorna. Det tar flera månader så det är en sista väg ut, men alltid bra att ha en till möjlighet.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
CDON har funnits länge och är en stor seriös aktör. Så oroa dig inte.
Men är man osäker så välj faktura. Kostar oftast inget extra och man betalar i efterhand.
 

Joakim88

Aktiv medlem
Köpte ett Manfrotto stativ för 1400kr. från att ha legat på 2500kr så det kallar jag fyndvara.
Stativet kom dagen efter.
Har beställt mycket från Cdon och aldrig blivit missnöjd med vare sig leveransen/varan/betalningen
 

apersson850

Aktiv medlem
Dummar de sig får jag väl gå och skälla på dem åt er. Det är bara några minuters promenad från där jag jobbar till CDON:s nordiska centrallager.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Dummar de sig får jag väl gå och skälla på dem åt er. Det är bara några minuters promenad från där jag jobbar till CDON:s nordiska centrallager.
Hehe, idag är iallafall paketet skickat och förhoppningsvis anländer det till mitt närmsta posten-ombud redan imorgon :) Men om det blir nåt krångel så lovar jag att ta dig på orden :)
 

StanM

Aktiv medlem
Shit, jag tror jag gjort nåt dumt.. Köpte precis en Fyndvara till rabatterat pris och betalade med Paypal.. Det står iofs "levereras av CDON på beställningen på mitt konto men frågan är ju, finns ens denna vara i lager? Kommer jag få vänta mellan 1-2 månader på att den dyker upp och kommer jag ens få mitt paket? Med tanke på alla recensioner jag läst så känns det mer som om de lever på räntan från folks förskottsbetalningar utan att skicka ett enda paket.. Börjar bli nervös.. 😧
Jag har handlat flera gånger från CDON genom åren och aldrig haft problem, vare sig med leveranserna eller varans kvalitet.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Hejsan allihop, nu står det på postens spårningssida att paketet ankom till en distrubutionsterminal i min stad kl. 07.30 imorse. Kommer antagligen kunna hämta det idag på mitt uthämtningsställe :) Hoppas nu bara att det är rätt kamera och att det faktiskt bara är så att kartongen är "öppnad" som det stod på CDON.. :) Kanske ska upplysa er om att det ska vara en Nikon J5 i kartongen :D Så suuuugen! Vill ha den nuu! AAAAGH!!
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Jahopp, kameran har kommit. Öppnar kartongen och allt ser ut som det ska. Tänkte igårkväll att det säkert kommer vara ett ett stort fingeravtryck på sensorn (i nikon j5s fall - glaset framför sensorn) och visst - när jag tog bort bajonett-locket så var det ett stort fingeravtryck mitt på glaset, haha! Jag torkade bort det och nu är kameran som ny! Ganska nöjd ändå, men hur svårt kan det vara att skriva på sajten "stort fingeravtryck på sensor-glaset - behöver rengöras"?

Riktigt konstigt.. Gör ju trots snabb leverans och allt att jag aldrig vågar handla nåt fynd där igen, nästa gång kanske det är en repa istället?

Well well, allt gott. Här ska fotas! :D
 

afe

Aktiv medlem
Du skrev inte från början att det handlade om ett demo-ex (eller returnerat exemplar). Det skulle jag aldrig köpa från den typen av firma just för att de inte har koll på om det spelar roll med fingeravtryck och dylikt.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Du skrev inte från början att det handlade om ett demo-ex (eller returnerat exemplar). Det skulle jag aldrig köpa från den typen av firma just för att de inte har koll på om det spelar roll med fingeravtryck och dylikt.
Jag skrev ju att det var ett såkallat "fynd"..?

Men då hade jag ju tur att allt gick vägen trots allt :)
 
ANNONS