Annons
Gammal 2017-09-29, 20:58
Sweetypajen

Glad Hemsidor - vad använder ni för tjänst?
Vill expandera och bygga upp en hemsida - där jag kan lägga upp portfolio, prislista, övrig information - samt förutom hemsida - ge mina kunder tillgång till att se sina bilder online i ett bibliotek.

I dagsläget marknadsför jag mig på facebook - men jag vill nå ut till fler.

Hur gör ni och vad använder ni er av?

Vill även hålla nere priserna då intäkterna inte är jättestora än :)

//Karolina
Gammal 2017-09-29, 21:55
xQubeZ

Jag skulle använda mig av Squarespace. Väldigt modernt och snyggt, lättanvänt och kostar inte hemskt mycket.
Gammal 2017-10-03, 09:08
Peter Muld Photography

Hemsidor
Hej Karolina
Jag har byggt hemsidor i många år och använder mig uteslutande av Wordpress (wordpress.org) tillsammans med temat Divi. Det går att bygga på massor av olika sätt och har flera bra funktioner inbyggda. Här kan du kolla på temat: https://www.elegantthemes.com/gallery/divi/
Krävs dock att du köper temat men Wordpress är ju gratis och är enkelt att installera via ditt webbhotell.

Mvh Peter
Gammal 2017-10-03, 09:17
Astroscapist

Jag kör Adobe Porfolio. Den ingår i Adobe CC.

/stefan
Gammal 2017-10-03, 10:32
Erik5678

Jag har använt Squarespace i ett par år och är väldigt nöjd med det. Enkelt att administrera, designa och publicera. Körde tidigare Wordpress men gillade aldrig den plattformen för portfolio.
Gammal 2017-10-04, 08:01
PatrikGolfer

Är i samma situation som TS. Är det någon som testat och använt jAlbum?
Gammal 2017-10-19, 19:30
Josefin_11

Jag använder portfoliobox. Väldigt, väldigt enkelt och kostar ca en hundring i månaden.
Deras support är dessutom grym!
Gammal 2017-10-19, 19:52
nivas

Jag lagrar bilderna på mitt flickr-konto och kör ett väldigt vanligt tema (Twenty fourteen) i Wordpress. Fördelen är att bilderna även kan hitta betraktare på flickr och inte bara på hemsidan.

www.rotonen.se
Gammal 2017-10-23, 12:51
Sofisphoto

Har precis startat med WIX
Startade igår mest för att se vad som finns. Ska fnula runt lite och blir jag nöjd köper jag en domän till slut.

Nu är det bara första utkastet och är långt ifrån nöjd.

Kika gärna och säg vad ni tycker, om layout, om mina bilder etc. :)

https://sofisphoto1.wixsite.com/start
Gammal 2017-10-23, 14:55
DaveY1

PatrikGolfer skrev: Är i samma situation som TS. Är det någon som testat och använt jAlbum?
Jag använder Jalbum och one.com billigaste alternativ. Fungerar kanon tycker jag. Kostar bara 300kr att köpa Jalbum och one.com är inte speciellt dyrt heller. koll gärna in min sida. www.janglov.com
Gammal 2017-10-23, 15:17
Peter -

http://www.clikpic.com/
Gammal 2017-10-23, 15:27
Gunnar Holhut

Hemsida
Sweetypajen skrev: Vill expandera och bygga upp en hemsida - där jag kan lägga upp portfolio, prislista, övrig information - samt förutom hemsida - ge mina kunder tillgång till att se sina bilder online i ett bibliotek.

//Karolina
Jag har den här fungerar bra för mej.
http://gunnar-holhuts-hemsida.webnode.se/
Gammal 2017-10-23, 15:53
T.Risberg

One prisvärt
Sweetypajen skrev: Vill expandera och bygga upp en hemsida - där jag kan lägga upp portfolio, prislista, övrig information - samt förutom hemsida - ge mina kunder tillgång till att se sina bilder online i ett bibliotek.

//Karolina
Hej

Har haft one.com som webbhotell länge, fungerar utmärkt. Dom har eget program för att göra hemsida men du kan även använda Wordpress. Kostar ca 240 kr/år och uppåt. Gå in på one.com och sök på ett domännamn för att se om det är ledigt, du ser också priset om det är ledigt.

ThomasR
Gammal 2017-10-23, 16:57
Lahn

Han
//Karolina
För min hemsida använda jag Wordpress. Det kostar inget och är mycket flexibel med alla tillägg du kan installera.

http://lahn.nu

Om du vill skapa passord skyddade login-sidor för dina kunder är det viktigt att du väljer en platform som stödja det utöver en snyggt portföljsida. Med Wordpress går det ganska enkelt att fixa.

Dessutom kan du välja mellan tusentals teman utan kostnad och om dem inte räcker för det du behöver kan du köpa ett passande tema.
Gammal 2017-10-23, 18:30
Abe Normal

Sofisphoto skrev: Startade igår mest för att se vad som finns. Ska fnula runt lite och blir jag nöjd köper jag en domän till slut.

Nu är det bara första utkastet och är långt ifrån nöjd.

Kika gärna och säg vad ni tycker, om layout, om mina bilder etc. :)

https://sofisphoto1.wixsite.com/start
Hej

Jag har bara kollat i en sekund :) Tycker spontant att för små bilder förstör, har aldrig förstått bildstorleken 800 - 1200 px. Det ger ingen bildupplevelse, kanske en smaksak? För mig är essensen av foto bildupplevelsen, ungefär som att kolla på film i mobilen.

Jag gillar bilder i två steg, en första view och ett andra klick för mer detaljer, förslagsvis 2200 px. Varför inte ösa på :)

/Ulf
Besvara

Bokmärken

Taggar
bibliotek , hemsida , marknadsföring

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.

B+W Filter