Annons

Mobllt gömsle..?

Produkter
(logga in för att koppla)

forstheim

Aktiv medlem
Tänkte införskaffa ett mobilt gömsle som ska användas till både fåglar och djur, och behöver därför tips på lämpliga sådana. Gömslet behöver vara bekvämt - helst ska man kunna ändra sin egen position ibland så att ställningen inte blir enahanda. Kan man sitta på en stol vore inte det så dumt. Tips på gömsle eller någon bra butik som säljer olika typer av gömslen tar jag tacksamt emot!

-----------------------------
https://jonasperssonphotography.wordpress.com
 

Sonysege

Aktiv medlem
Kolla på XXL, de har ett som verkar vara samma som Jula sålde för några år sedan. Billigt, jag har ett och det funkar kanon//Biffen
 

cango

Avslutat medlemskap
hade du bott i sthlms trakten hade jag haft ett stolsgömsle å sälja billigt (har två, säljer frugans som använts 1 gång)
 

Johan mårtensson

Aktiv medlem

forstheim

Aktiv medlem
Tack för alla tips!

Det finns en del intressanta gömslen att välja bland, men de flesta verkar tyvärr vara slut i lager. Kanske står det så för att återförsäljarna bara tar hem på beställning!? Ett på Cyberphoto beräknades att inkomma idag såg jag dock nu, så vi får väl se om statusen för det gömslet uppdateras i veckan. Det är detta jag tänker på: https://www.cyberphoto.se/info.php?article=SGNPSQ
 

gunte

Aktiv medlem
Tack för alla tips!. Det är detta jag tänker på: https://www.cyberphoto.se/info.php?article=SGNPSQ
Jag hade ett liknande gömsle (American Blind) förr .Det har gott om plats om man vill sträcka ut sig
och lätt att sätta upp och ta ner när man har fått in snitsen, nu har jag ett stolgömsle.
Nackdelen med dessa är att dom är ganska skrymmande att bära. Jag antar att fotoryggsäck och stativ ska bäras och då blir det svårt att ha det som ryggsäck.Det går eventuellt att fixa till några egenkonstruerade fästpunkter så det skulle gå att fästa på ryggan.
En sniklösning med ett mörkt parasoll som man hänger ett camonät över funkar också för tillfällig camoflage.
 

forstheim

Aktiv medlem
Jag hade ett liknande gömsle (American Blind) förr .Det har gott om plats om man vill sträcka ut sig
och lätt att sätta upp och ta ner när man har fått in snitsen, nu har jag ett stolgömsle.
Nackdelen med dessa är att dom är ganska skrymmande att bära. Jag antar att fotoryggsäck och stativ ska bäras och då blir det svårt att ha det som ryggsäck.Det går eventuellt att fixa till några egenkonstruerade fästpunkter så det skulle gå att fästa på ryggan.
En sniklösning med ett mörkt parasoll som man hänger ett camonät över funkar också för tillfällig camoflage.
Inte en helt dum idé med parasoll faktiskt. Ett stort och tungt camonät har jag. Om jag nu inte har slängt det vill säga, vilket jag plötsligt fick för mig att jag har gjort. Ett parasoll blåser iväg ganska lätt, men med camonätet över borde det ligga hyggligt stabilt även här i den blekingska skärgården där det kan blåsa en hel del från och till.

Det enda jag tänker med parasollet är att det inte blir så högt. Man får då ingen chans att sträcka på benen och ryggen om man nu skulle känna för det.
 

srojoh

Aktiv medlem
Buteo Aquila Mark II

Detta gömsle är jättebra. Går fort att sätta upp, man får plats 2 i det. Bra höjd. Många "gluggar" att sticka ut objektivet. Levereras med extra stänger och "tältpinnar". Men hjälp, ur i sjutton får man ihop det helt. Har fått ihop det som en halvmåne, men inte mer. Vågar inte ta i så det knäcker sej. Köpt på cyberphoto, men de säger att det bara finns den videon som finns där. Men jag hänger inte med riktigt i filmen, som går så fort.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Många sätt

Detta gömsle är jättebra. Går fort att sätta upp, man får plats 2 i det. Bra höjd. Många "gluggar" att sticka ut objektivet. Levereras med extra stänger och "tältpinnar". Men hjälp, ur i sjutton får man ihop det helt. Har fått ihop det som en halvmåne, men inte mer. Vågar inte ta i så det knäcker sej. Köpt på cyberphoto, men de säger att det bara finns den videon som finns där. Men jag hänger inte med riktigt i filmen, som går så fort.
Det finns många sätt som gör samma sak. På länken nedan visas olika varianter. Jag använder samma sätt som i den 8:e filmen. Har du gjort det en gång så glömmer du aldrig.
https://www.google.se/search?ei=C06RXMPSHuPkrgTcjpegDw&q=how+to+fold+a+pop+up+hide&oq=fold+a+pophide&gs_l=psy-ab.1.0.0i7i5i30.15377.15861..19317...0.0..0.146.344.1j2......0....1..gws-wiz.......0i19j0i7i5i30i19j0i13i30i19j0i13i5i30i19j0i8i13i30i19.Qxe2JoZGHEU
 

srojoh

Aktiv medlem
Buteo Aquila Mark II

Tack för all hjälp!! Dock är den 8:e filmens gömsle inte alls likt det jag har, dessutom så är den bara på uppsättning. Men det skall nog gå ändå.
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Olika

Tack för all hjälp!! Dock är den 8:e filmens gömsle inte alls likt det jag har, dessutom så är den bara på uppsättning. Men det skall nog gå ändå.
Ser att det kommit upp i annan ordning nu. Det var ameristepgömslet jag hade som 8:a först. Du får prova lite olika.
 
ANNONS