Annons

Objektivhållare till a99

Produkter
(logga in för att koppla)

getwet

Aktiv medlem
Har tröttnat på kameraväska och ryggsäck, letar därför efter en bra objektivhållare så jag kan få med min 150-600 70-200 samt macro90. Behöver alltså en hållare med minst två bajonetter. Men det är tydligen hopplöst att hitta något....Peak design har en vettig, men bara med E fattning. GoWing ser för ynklig ut, eller är det någon som provat? Eller har ni något förslag på hållare som fixar A fattning?
 

pdahlen

Aktiv medlem
Har tröttnat på kameraväska och ryggsäck, letar därför efter en bra objektivhållare så jag kan få med min 150-600 70-200 samt macro90. Behöver alltså en hållare med minst två bajonetter. Men det är tydligen hopplöst att hitta något....Peak design har en vettig, men bara med E fattning. GoWing ser för ynklig ut, eller är det någon som provat? Eller har ni något förslag på hållare som fixar A fattning?
Kan inte tänka mig att det är så klokt att ha ett 150-600 eller 70-200 hängande i bajonetten, måste väl också vara mer irritande ha dessa tunga objektiv hängande och slängande jämfört med någon väska. Föreslår en tur till ScandinavienPhoto så tar du med dig dina objektiv och ser om du kan hitta något lämpligt, kanske någon slingväska?
 

getwet

Aktiv medlem
150-600 kommer nog att sitta på huset 90-95% av tiden så jag tror inte det blir så farligt då jag inte heller rör mig så mycket. Viktigaste är att ha med sig 70-200 och 90 för att använda om så behövs.
 
ANNONS