Annons

Kameraskydd/fodral/beredskapsväska

Produkter
(logga in för att koppla)

PerKr

Aktiv medlem
Inte första gången jag tittar efter en kompakt kameraväska men första gången jag gör det på allvar.

Jag har ett par möjliga scenarion. I ett av dem ingår en Sony A77 med antingen 50/1.4 (mest troligt) eller 16-50/2.8.
I det andra ingår en A7 med 35/2.8 eller liknande kompakt kombination

Målet är att skydda kameran och objektivet utan att ta till en stor väska. Gärna bara ett simpelt fodral som fästs i bältet för promenader, familjeturer, sammankomster, liknande tillfällen när man kanske vill ha en vettig kamera men behöver resa ganska kompakt.

Vad finns det för alternativ? Börjar nästan tro att en A7 med 35/2.8 i en typisk turist-midjeväska med skyddande vaddering är vad jag har att välja på...
 

xQubeZ

Aktiv medlem
Jag har nästan gett upp på kameraväskor. Jag skulle ha kameran löst, möjligtvis ha en axelrem eller peak design capture clip för att få båda händerna fria. Annars dumpa den löst i väskan invirad i en tröja tex.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag har en MindShift Gear Ultralight Camera Cover för att bära runt en kamera i på promenaderna i skogen hemmavid. Det är ett regnskydd utan vaddering, men mycket praktiskt om man vill ha kamera snabbt tillgänglig för fotografering.

Det finns i olika storlekar. Jag tror att det har jag (och länkar till ovan) är det minsta.
 
ANNONS