Annons

USB-C Hub

Produkter
(logga in för att koppla)

Turbouffe

Medlem
Hej

Har en Macbook pro -18 som enbart har usb-c uttag.


Har provat usb-c hub från plexgear, vilket jag tycker inte är det bästa alternativet.


Är det någon som har tips på riktigt bra hub som man har både till usb och SD-kort
så man smidigt kan importera kort



//Ulf
 

Ingemar Björling

Avslutat medlemskap
Hej

Har en Macbook pro -18 som enbart har usb-c uttag.


Har provat usb-c hub från plexgear, vilket jag tycker inte är det bästa alternativet.


Är det någon som har tips på riktigt bra hub som man har både till usb och SD-kort
så man smidigt kan importera kort



//Ulf
Hej!

Jag tror att du behöver en USB-C Hyperdrive. Finns bland annat på makoteket.se
https://www.macoteket.se/produkt/hyper-hyperdrive-duo-hub-for-usb-c-macbook-pro/31420274
https://www.macoteket.se/produkt/hyper-hyperdrive-ultimate-usb-c-hub-silver/33460221
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Kan instämma. Jag har testat lite olika adaptrar, men den Hyperdrive som numera heter Duo är kanon om det främst är USB och SD man är ute efter. Sedan gör det inget att det finns HDMI också. Den släpper genom mer ström till datorn än de flesta gör, så det begränsar inget att ladda genom adaptern.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag har haft flera, bl.a. Jelytech (som tar SD-kort), men det irriterar mig att den och andra glappar nar jag har laptoppen i knat.

Till slut kopte jag ett par av Apples USB-C to USB adaptrar for $19 styck och sedan anvander jag en separat kortlasare nar jag behover.
 

Turbouffe

Medlem
Jag har haft flera, bl.a. Jelytech (som tar SD-kort), men det irriterar mig att den och andra glappar nar jag har laptoppen i knat.

Till slut kopte jag ett par av Apples USB-C to USB adaptrar for $19 styck och sedan anvander jag en separat kortlasare nar jag behover.
Har du någon länk var du köpte en, för jag håller med att dom glappat dom man sätter fast vid sidan av datorn sen är det en energitjyv då dom tar mer än dom ger upplever jag
 

AWid

Aktiv medlem
Hej

Har en Macbook pro -18 som enbart har usb-c uttag.


Har provat usb-c hub från plexgear, vilket jag tycker inte är det bästa alternativet.


Är det någon som har tips på riktigt bra hub som man har både till usb och SD-kort
så man smidigt kan importera kort



//Ulf
Jag använder den här (som klarar genomladdning) köpt hos Kjell & Co. Visserligen Plexgear som du inte gillar, men det kanske var en annan modell. Jag är nöjd i alla fall. Använder den till en Dell XPS 1370 som bara har Thunderboltportar plus en USB-C. 799 kronor är ju ganska överkomligt.
 
ANNONS