Annons

Nytt Sigma 17-50/2,8 EX DC OS HSM hittas inte av kameran

Produkter
(logga in för att koppla)

P.Lindblom

Ny medlem
Min sambo fick nyss hem sitt sprillans nya Sigma 17-50/2,8 EX DC OS HSM-objektiv (Nikon-fattning). Vi får det dock inte att kommunicera med vare sig hennes D3100 eller min D7000. Ingen av kamerorna känner över huvud taget av att objektivet är monterat (Lens not attached respektive f0).

Jag har hört talas om kompatibilitetsproblem mellan Nikon-kameror och Sigma-objektiv, men ingenstans kan jag hitta någon form av lista över kameror som lirar med det aktuella objektivet och det folk verkar diskutera är AF- eller OS-problem. I det här fallet fungerar det som sagt inte alls. Eftersom kamerorna inte ens känner att något objektiv är monterat går det förstås inte ens att justera bländarens storlek.

Är det något vi missat, eller tror ni att det helt enkelt är objektivet som är kaputt och ska reklameras?
 

mickecrown

Aktiv medlem
Sigma

Hej,
Låter som om det är något skumt med exemplaret.

Jag har ett likadant Sigma 17-50 2,8 EX DC OS HSM och har under snart ett år inte
haft minsta problem med det på min D7200. Har tagit omkring 1.000 bilder med det på D7200.
Har även på kul testat det på min gamla D80 och fruns D3400 utan några problem.

Hoppas det löser sig!

Mikael
 

larsol

Aktiv medlem
Hej,
Låter som om det är något skumt med exemplaret.

Jag har ett likadant Sigma 17-50 2,8 EX DC OS HSM och har under snart ett år inte
haft minsta problem med det på min D7200. Har tagit omkring 1.000 bilder med det på D7200.
Har även på kul testat det på min gamla D80 och fruns D3400 utan några problem.

Hoppas det löser sig!

Mikael
Har hört att det kan bli problem om man har senaste firmware installerad, hade tidigare ett Sigma 17-50 som inte fungerade på min D5300 men på några andra Nikonkameror jag hade liggande. Har ett Sigma 150-600 som fungerar klockrent på D5300 och jag har senaste firmware.
 

larsol

Aktiv medlem
ANNONS