Annons

Rajala pro shop lång leveranstid

Produkter
(logga in för att koppla)

Siljefjord

Aktiv medlem
Beställde och betalade Canon eos r 2018-09-29 medveten om att det var en "förhandsbokning". Ser nu att både Cyberphoto och Scandinavian photo haft den i lager ett tag. Är Rajala sist i kön på Canons leveranser?
 

PMD

Aktiv medlem
Rajalas postorderförsäljning är erkänt dålig på att hålla ordning, och brukar ha långa leveranstider.

Rajala är baserat i Finland och det kan ju tänkas att Canon inte har levererat lika fort och mycket dit som till Sverige.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Rajala brukar verkligen ta tid på sig att leverera, ibland så lång tid att man tröttnar och avbokar och köper någon annanstans. Deras kundservice fungerar precis likadant.

/Stefan
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Blev frestad av rabatten på 15% som dom hade men nästan så jag ångrar mig
Japp. Det är väl den "enda" fördelen med Rajala. Deras rabatter brukar vara bra. Men oftast gäller ju, "Man får det man betalar för".
Själv gjorde jag en beställning och jag hade denna gången tur och fick leverans rätt omgående.
Är man osäker och det gäller stora summor i rabatt så hade jag beställt. Ångrar man sig så är det "bara" att skicka tillbaka det.

/Stefan
 

PMD

Aktiv medlem
Det brukar väl sällan vara några problem med grejerna när Rajala väl har levererat?

Jag köpte en kamera av Rajala för ett par år sen och det tog ungefär en vecka att få hem den, men det var OK med tanke på att priset var flera tusenlappar lägre än hos någon annan säljare.
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Samma här. Bokade med dem då det var 15%.
Rajala och Dustin är de enda butikerna som inte har kameran på hylla sedan en vecka. Frågade kundtjänst som bad mig ringa butiken som sa "ingen vet när den kommer".
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Samma här. Bokade med dem då det var 15%.
Rajala och Dustin är de enda butikerna som inte har kameran på hylla sedan en vecka. Frågade kundtjänst som bad mig ringa butiken som sa "ingen vet när den kommer".
Är det bara internetlagret/webshoppen som är tom eller gäller det även butiken? Gissar även butiken för annars hade dom väl skickat dig en?
 

Siljefjord

Aktiv medlem
På Dustins hemsida står det "Lagerstatus: Beräknat till vårt lager: 2018-11-16".

Hoppas inte det dröjer så länge till Rajala..
 

Lobbamobba

Aktiv medlem
Dom hade något "Launch Event" den 18 oktober, dvs typ två veckor efter att alla andra butiker börjat sälja den. Måste ha förlorat en del försäljningar på det.

Fick mail om att den skickats i torsdags.
Mailade för att fråga om kolli-ID, fick efter lång väntan svaret att ringa butiken, service ;)

Ringde butiken idag. Den hade fortfarande inte skickats och jag fick ett ogilltigt kollinummer.

Inte imponerad.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Dom hade något "Launch Event" den 18 oktober, dvs typ två veckor efter att alla andra butiker börjat sälja den. Måste ha förlorat en del försäljningar på det.

Fick mail om att den skickats i torsdags.
Mailade för att fråga om kolli-ID, fick efter lång väntan svaret att ringa butiken, service ;)

Ringde butiken idag. Den hade fortfarande inte skickats och jag fick ett ogilltigt kollinummer.

Inte imponerad.
Har dom den inne på hyllan i butiken, vet du det?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Är det någon som fått X-T3 (svart) levererad av Rajala? Beställde min 2 Oct., fortfarande inget...
Men nu har du tydligen fått den, att döma av en annan tråd.

Idag kör Rajala "singles day"-kampanj, men man verkar inte behöva oroa sig för långa leveranstider:

"På grund av det stora intresset är tyvärr vår webbshop överbelastad just nu"

När tänker Rajala skaffa serverkapacitet som räcker även när de kör kampanjer? Det liknar hur det var med VHS/Studera.nu som brakade samman varenda gång sista ansökningsdag till högskolor och universitet närmade sig.

(På ett nytt försök nu så står sidan bara och tuggar istället...)
 
ANNONS