Annons

Klarna och Rajala pro shop

Produkter
(logga in för att koppla)

enSAM

Medlem
Rajala pro shop hade nyss en 15% rabatt på kikare så jag bestämde mig för att köpa en Swarovski 30-70x95, rabatten skulle bli 5698kr. Fyllde i alla rutor för köpet och klickade på "Köp" men ingenting hände så jag gjorde om processen med samma resultat. Provade även senare men även då med samma resultat, så jag ringde upp Klarna och frågade vad som var fel. Svaret blev, summan är för stor kan du plocka bort någonting från din beställning, tycke tydligen att jag skulle köpa en halv kikare. Kan ju använda Visa men nu råkar det vara så att jag hade pengar i handen som jag ville använda. Blev så j-a besviken så nu blev det inget köp. Har aldrig haft någon betalningsanmärkning............. Rajala pro shop som anlitar Klarna vill tydligen inte sälja saker med lite högre pris, eller......
Samuel
 

Hujeta

Aktiv medlem
För en betaltjänst är det ett helt normalt bedrägerifilter att inte kunna släppa igenom hur stora transaktioner som helst - det är ju inte ofta privatpersoner handlar för 50k +. Däremot borde de kunna lägga ett undantag för detta. Osäker om det är upp till dig eller butiken att få igenom det dock.
 

MikaelSB

Aktiv medlem
Som jag förstår det brukar Klarna ha ett tak på 50 000kr för kreditköp, åtminstone utan särskilda åtaganden. Ska man ha kreditköp över det beloppet kan man ju lika gärna gå genom sitt kreditkortsbolag eller ta ett privatlån på banken.

Vad menar du med pengar på handen du ville använda? Det är väl förutsättningen för att använda Visa? Eller menar du kontanter?
 
ANNONS