Gammal 2019-04-21, 18:42
afe

Blocka?
Skulle det gå att införa en funktion för att blocka medlemmar från att se inlägg jag gör (och vice versa förstås)? Det skulle kunna undvika en del tjafs som vare sig jag eller andra har tid med :)
Gammal 2019-04-21, 18:57
lonian

Det vore intressant att se hur forumet skulle fungera då. Om ens frågor aldrig blir besvarad, är man kanske blockad av alla då?
Gammal 2019-04-21, 19:09
Ventures

lonian skrev: Det vore intressant att se hur forumet skulle fungera då. Om ens frågor aldrig blir besvarad, är man kanske blockad av alla då?
Då har man nog förtjänat det. :)
Gammal 2019-04-22, 18:45
fotobollfoto

afe skrev: Skulle det gå att införa en funktion för att blocka medlemmar från att se inlägg jag gör (och vice versa förstås)? Det skulle kunna undvika en del tjafs som vare sig jag eller andra har tid med :)
Tid är väl det enda vi har! Och man måste inte bemöta alla inlägg och kommentarer på ens egna inlägg. Det är ganska lätt att sålla själv bland inläggen.

Men hur tänker du dig att en tråd ska te sig för några olika användare där inte alla ser alla andras inlägg?
Om du exempelvis blockar mig så att du inte ser vad jag skriver, och jag inte ser vad du skriver.
Hur ska du tolka svaren/kommentarerna som någon givit mig i en tråd. De måste ju förefalla tagna direkt ur luften. Rena rama goddag yxskaft. Lite som att höra bara den ena personen i en dialog.
Gammal 2019-04-22, 19:35
rronnbac

Äsch, va fan, så jäkla svårt kan det väl inte vara att bara låta bli att tjafsa?
Gammal 2019-04-24, 12:21
elmfeldt
Redaktör

Vi har inte block men det är ju standard på tex Twitter. Tyvärr veta katten om tonen justeras av det.
Gammal 2019-04-24, 23:01
Nisse.K

Som Petter skriver här ovan kommer det se väldigt konstigt ut om man bara ser delar av trådarna här, med inlägg som svarar på "ingenting". Dålig idé tycker jag.
Gammal 2019-04-25, 00:22
lonian

Det var lite kul en kväll när jag och polare pratade i en microfonchat och spelade spel tillsammans 4 spelare. En av dem babblade på om dittan och dattan utan fokus. Så jag stängde av ljudet på honom. Sen fick jag höra på mina andra kompisar som besvarade hans konversationer. Ja, jaha, jasså, jo, jajamän.
Gammal 2019-04-25, 04:24
jag&bilden

Många andra forum har möjligheten att blockera/dölja en användarens postningar.

Ett annat alternativ kunde vara att ha aktivare och lite mera styrande moderation som ser till att trådarna inte driver fel eller tillåts tas över av någon som inte håller sig till ämnet och reglerna.

Jag tror det enkelt skulle gå att hitta många flera duktiga moderatorer bland medlemmarna om inte personalen själva hinner med.
Det är så tråkigt när bra och intressanta diskussioner spårar ur och deltagarna lämnar tråden - inte alltid för att ett svar har getts utan för att det spårat ur.
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.

Lastolite HaloCompact