Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt motljusskydd Canon EF 300mm IS

Produkter
(logga in för att koppla)

mariner

Medlem
Lyckades klanta till det & tappade kameran i backen (jord & grus) så att den föll med objektivet nedåt & motljusskyddet fick en smäll så att det sprack nertill & går inte att justera i längsled längre utan att ta i ordentligt så jag undrar om man kan ta bort det fasta motljusskyddet på objektivet & åtgärda felet själv?...
Själva objektivet & kameran fungerar normalt så det är "bara" skyddet som behöver åtgärdas.

Det ser ut som om att gummiringen som gör att man kan låsa motljusskyddet har vikit sig på insidan vilket gör att det sitter fast.

Eller är det bara att lämna in det till Canon som gäller?

Jag föredrar att lösa det själv om det finns ngt. sätt att göra det på.
 

apersson850

Aktiv medlem
Först begrep jag ingenting, men sen insåg jag att du skrivit för dålig stamtavla på objektivet. Det måste vara ett EF 300 mm f/4L IS USM du har, eller hur? För motljusskyddet på mitt 300 mm passar inte alls in på din beskrivning.
 
ANNONS